Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Euro 6 si tehnologii alternative

Lipsa facilitatilor de orice fel la nivel european pentru companiile de transport care decid sa isi cumpere vehicule cu motoare Euro 6 inainte de 1 ianuarie 2014 face ca producatorii sa se arate sceptici cu privire la eventuale comenzi mai devreme de vara lui 2013. Cu toate acestea, anul trecut a stat sub semnul noii tehnologii, cu totii dorind sa demonstreze faptul ca sunt pregatiti. Raman in continuare in oferta si vehiculele cu sisteme de propulsie alternativa, chiar daca restrangerea bugetelor pe transport public a infranat serios dezvoltarea in aceasta directie.

O data cu trecerea la motorizarea Euro 6, VDL Bus& Coach foloseste motoarele Cursor 9 ale Fiat Power Train pentru autobuzul urban Citea, Cummins ISB, de 6,7 l, pentru Citea LLE si DAF MX 13 pentru Futura. Iar ZF si Voith raman furnizorii agreati pentru cutiile de viteza, in functie de aplicatie.

Van Hool ofera doua optiuni pentru Euro 6
Van Hool a promovat in 2012 patru autocare din seria TX plus platforma Exqui, iar TDX27 Astromega si TX16 Astron au fost prezentate, in premiera, cu motorizare Euro 6, DAF sau MAN. Astfel, TDX27 Astromega, are capacitate de 79 de pasageri si este propulsat de DAF MX375, de 510 CP.

Volvo Buses va oferi doar autobuze hibride din 2014
Producatorul suedez a anuntat ca incepand cu 2014 oferta sa de autobuze urbane pentru Europa se va limita la versiunile hibride. Iar gama de modele urmeaza sa fie extinsa cu o varianta articulata, in conditiile in care cererea pe acest segment este tot mai mare. Noul propulsor Euro 6 de 5 l si 240 CP va fi componenta diesel din tandemul hibrid.

Solaris mizeaza in continuare pe tehnologii alternative
Solaris este recunoscut ca pionier in domeniul tehnologiilor de propulsie alternativa, in conditiile in care a colaborat cu majoritatea furnizorilor de profil pentru vehicule hibride cu sisteme paralele si seriale, precum si pentru versiuni electrice.

Iveco face volume cu sasiurile si Crossway
Segmentul de sasiuri devine tot mai important pentru Irisbus Iveco, in conditiile in care acesta se adreseaza in special pietelor din afara Europei, mai putin afectate de criza.
Versiunile Eurorider 4×2 au motor dezvoltand intre 330 si 450 CP, si Eurorider 6×2 au motor de 380 sau 450 CP.

Alte noutati in 2012
Irizar si-a lansat la final de an un nou logo, precum si autobuzul low-entry Irizar i3. Vehiculul poate fi produs pe orice tip de sasiu, intr-o prima faza fiind prezentate variantele pe sasiu Volvo B7R, de 45+1+1 locuri, si pe sasiu Iveco, cu motorul Cursor 10 Euro 5.

Scania a prezentat autobuzul urban Citywide, cu podea complet coborata, care este disponibil atat in varianta solo (doua sau trei axe), cat si articulat. In plus, exista si o versiune suburbana. Gama Citywide este propulsata de motorul Scania de 9 l si …

Producatorul polonez AMZ – Kutno a prezentat un prototip de autobuz electric CS10E, dotat cu motor de tractiune TAM 1052C6B, cu puterea de 120 kW.

Autosan propune autobuzul articulat de 18 m lungime, propulsat de motor Iveco Cursor 8 (330 CP) si transmisie ZF Ecolife. Compania a intrat recent pe segmentul vehiculelor de transport public, din cauza cererilor foarte mari, inclusiv …

Güleryüz a anuntat lansarea proiectului unui autobuz hibrid pe platforma GD272 LF, cu fonduri de la Natiunile Unite. Autobuzul va fi gata pana la sfarsitul anului si 10 unitati urmeaza sa fie date spre testare municipalitatii din Istanbul.

Articole similare