Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Exact cand trebuie, exact unde trebuie, cat mai putin si fara nicio greseala

Schimbarile fluxurilor tehnologice, cresterea productiei si evolutia e-commerce-ului au dus la transformarea accelerata a logisticii si principalii furnizori de produse si servicii sunt constienti de faptul ca acest proces va continua intr-un ritm si mai rapid, ceea ce face ca solutii de domeniul SF-ului nici sa nu apara bine pe piata ca idee sau prototip si sa fie deja intalnite in exploatare.
In paginile revistei ati putut citi deja despre cum Internetul Lucrurilor va spori gradul de automatizare a proceselor, in prezent existand posibilitatea de a conecta nu doar dispozitive hand-held sau vehicule, ci si containere, stivuitoare, macarale mobile, benzi transportoare, carusele, sisteme automate de stocare si recuperare s.a., sau despre cum Realitatea Augmentata, care presupune integrarea informatiilor din mediul real cu cele din mediul virtual, va optimiza picking-ul, astfel incat produsul sa ajunga unde trebuie si cand trebuie – adica extrem de rapid.
 

Mai mult un slogan in urma cu niste ani, „informatia este putere“ este o realitate incontestabila, iar sistemele ERP si WMS trebuie nu doar sa permita automatizarea fluxurilor de date, administrarea comenzilor, urmarirea vanzarilor si a facturarilor si managementul stocului si al depozitelor, ci si sa genereze rapoarte pe baza carora sa se ia decizii si sa se anticipeze comportamentul clientului, ceea ce este uneori greu si de imaginat, avand in vedere rapiditatea cu care se modifica acesta. In plus, exista deja tehnologii care permit evaluarea informatiilor nu doar pentru a vedea tendindete, ci si pentru a le influenta.
Logistica este unul dintre domeniile care fac mai mult decat sa se adapteze la cerintele viitorului: ea anticipeaza si creioneaza viitorul. Insa asta se intampla si din cauza ca producatorii de bunuri, beneficiarii serviciilor logistice, au tot mai mare nevoie sa-si cunoasca exact activitatile din fabrici – iar fabricile viitorului au in centru (da!) tot datele, care trebuie sa fie cat mai precise, cat mai vizibile, cat mai usor de inteles si cat mai bine transpuse in practica. Activele fizice vor avea un profil digital, iar locatia si starea lor vor fi cunoscute in timp real, astfel ca productia si livrarea se vor imbunatati, reducand timpul de asteptare, numarul defectelor si supra-productia.
Schimbari radicale in industria logisticii in urmatorii 15-20 de ani se asteapta sa aduca si tehnologia senzorilor, care ar putea determina, de exemplu, spatiul ramas liber intr-o camera sau intr-un vehicul, imprimarea 3D, care, e drept, nu se preteaza, cel putin deocamdata, la foarte multe tipuri de bunuri, robotii utilizati ca operatori (solutie deja testata de unele companii) sau dronele (si ele testate, cu destul de mult succes, de principalii actori din domeniu).
Nici producatorii de vehicule comerciale nu pot ignora tendintele din domeniu, iar viteza de dezvoltare a noilor solutii este si aici impresionanta. Astfel ca in paginile revistei Tranzit veti gasi in curand informatii despre initiativa adVANce, apartinand Mercedes-Benz, care presupune digitalizare, automatizare si robotica, dar si solutii de mobilitate dedicate utilitarelor usoare.
In plus, unele dintre cele mai interesante concepte inscrise in competitia Trailer Innovation vizeaza livrarea rapida la domiciliu, transportul loturilor mici, carosarea vehiculelor electrice s.a., si despre toate puteti afla detalii in mai multe numere din Tranzit.
Intr-o lume in care totul se schimba cu atat de mare rapiditate, va asteptam sa fiti in continuare alaturi de noi nu doar citind despre viitorul logisticii in paginile revistei, ci mai ales impartasindu-ne despre solutiile pe care le adoptati in propriile firme, despre cat de viabila este una sau alta dintre ele si despre beneficiile reale pe care le aduc.

Articole similare

Ad