Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Exemplu de eficienta

VBL, compania de transport public din Lucerna, Elvetia, a investit in ultimul timp in vehicule articulate, in vederea optimizarii transportului la orele de varf si reducerii emisiilor poluante. De altfel, pana in 2030, autoritatile locale si-au propus ca ponderea transportului in comun in Lucerna si in zona metropolitana, unde sunt in total 195.000 de locuitori, sa ajunga la 40%. Interesant este faptul ca media utilizarii transportului public este mai mare aici (25,2%) decat la nivel de tara (16,5%). Pentru 2014 s-a planificat achizitia altor 35 de vehicule articulate.
 

Verkehrsbetriebe Luzern Verbindet uns (VBL) a inceput activitatea in 1899 ca o companie de tramvaie, prima linie de autobuze fiind deschisa in 1928. In anii ’60 s-a renuntat la tramvaie, deoarece erau prea scumpe, acestea fiind inlocuite de autobuze si troleibuze. Compania a fost privatizata in 2001, fiind detinuta de administratia locala.
In ultimii aproximativ 10 ani, unul dintre obiectivele companiei a fost cresterea capacitatii de transport per vehicul. De altfel, inca din 2006 au intrat in operare trei troleibuze dublu-articulate Hess, iar luna trecuta au fost recep- tionate noua unitati noi, avand capacitate maxima de 200 de pasageri. Se doreste prin aceasta scoaterea treptat din exploatare a troleibuzelor cu remorca, ce au acoperit pana in prezent liniile cele mai circulate. Acestea vor incepe un nou ciclu de viata in Chile. Spre deosebire de troleibuzele existente deja in flota, noile modele sunt echipate cu baterii si motor electric in loc de diesel pentru deplasarea vehiculelor in caz de urgenta.
In 2011 au intrat in operare si 10 autobuze hibride Volvo, in diferite configuratii.

Articole similare

Ad