Raportul dintre cantitatea de mărfuri și numărul de camioane corespunzătoare exporturilor României înregistrate de barometrul TimoCom în perioada 20.06-19.07 2021 a continuat să crească, ajungând la cea mai mare valoare din 2021, de 33/67, cu mult față de 23/77 în luna anterioară.
Toate destinațiile de export al mărfurilor românești au înregistrat creșteri, cele mai spectaculoase față de 20.05-19.06 fiind pe relațiile Germania (de la 26/74 la 47/53), Franța (de la 32/68 la 46/54) și Ungaria (de la 24/76 la 38/62), iar cele mai mici pe relațiile Olanda (de la 11/89 la 18/82), Belgia (de la 11/89 la 14/86) și Spania (de la 10/90 la 12/88).
În clasamentul celor mai mari rapoarte între cantitatea de marfă și numărul de camioane pentru export se află, ca și în luna anterioară, Polonia, urmată de Franța și Italia, iar cele mai mici rapoarte sunt, ca și în luna anterioară, pe relațiile Spania, Belgia și Olanda.
Importurile au înregistrat de această dată o ușoară scădere, de la un raport marfă/camioane de 22/78 la 21/79.
Scăderi, chiar dacă nu substanțiale, au fost pe cele mai multe relații: cele mai mari cu Austria (de la 17/83 la 11/89), Olanda (de la 12/88 la 7/93) și Cehia (de la 26/74 la 21/79). Creșteri ale raportului marfă/camioane la export au fost pe relațiile Bulgaria (de la 88/12 la 89/11), Ungaria (de la 8/92 la 12/88) și Polonia (de la 46/54 la 54/46, cel mai mare raport dintre destinațiile de export ale României), iar pe Italia raportul s-a menținut la 18/82, ca în luna precedentă.
La nivel european, barometrul de transport TimoCom confirmă faptul că traficul rutier de mărfuri este în continuă creștere după criza sanitară, intrările de marfă pe platformă triplându-se comparativ cu al doilea trimestru din 2020 și depășind chiar valorile din aceeași perioadă a lui 2019. 2021 a început bine, cu o creștere de 58% a ofertelor de marfă în primul trimestru, comparativ cu același trimestru din 2020. Aprilie a crescut moderat, cu două procente comparativ cu martie, în mai intrările de marfă au crescut din nou semnificativ, cu 18%, iar declinul de 5% din iunie nu a afectat valorile totale. „Pe lângă relaxarea măsurilor luate în contextul crizei coronavirusului, efectele secundare ale blocării Canalului Suez joacă un rol important în obținerea acestor rezultate, multe mărfuri trebuind să fie transportate pe uscat din porturi”, așa cum explică purtătorul de cuvânt al TimoCom, Gunnar Gburek.