AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Extinderi de rețea și de servicii

Furnizorii de carburant se mândresc atât cu performanțe bune în 2020, în ciuda restricțiilor din perioada stării de urgență, cât și cu faptul că au continuat săși extindă rețelele de stații proprii și partenere și oferta de produse și servicii. În ceea ce privește intrarea Shell în România, aceasta este văzută ca un semnal clar că piața locală este matură și are potențial, iar întărirea mediului concurențial poate fi un avantaj pentru companiile de transport.

Pentru AS24 anul trecut s-a încheiat mai bine decât previziunile inițiale, activitatea din al doilea trimestru contribuind decisiv la această performanță.

Printre noutățile aduse de companie se numără acreditarea oficială în Germania, de la 1 iulie 2020, a soluției europene interoperabile PASSango, pentru plata taxelor rutiere, oferite de Total și AS24 și conforme cu directiva europeană privind Serviciul European de Taxare Electronică (EETS). Aceasta poate fi utilizată în Franța, Belgia (inclusiv tunelul Liefkenshoek), Portugalia, Spania, Austria, Podurile Scandinave (Storebælt și Øresund) și din 2020 și în Germania. Iar în 2021 se vor alătura Ungaria și Bulgaria.

În ceea ce privește acceptanța cardurilor AS24, aceasta a fost extinsă atât la nivel local, în rețeaua RO (Oscar), cât și la nivel european, ajungând 15.000 de stații partenere. Numărul stațiilor proprii a crescut și el în 2020 – cele mai importante dintre cele noi fiind AS24 Figueres Norte (Spania) și Budapest M0 (Ungaria) – și va continua să o facă și în 2021. Demn de subliniat în această perioadă marcată de restricții este faptul că stațiile companiei sunt automate, funcționează fără personal, și de aceea activitatea lor a continuat în mod normal și în timpul stării de urgență.

AS24 a luat încă din 2016 măsuri pentru securizarea tranzacțiilor, introducând cardul cu CIP produs de Gemalto. În prezent există două variante: cardul unic, care se potrivește în special când există mereu același cuplu „vehicul-conducător auto”, și cardul dublu, ideal când vehiculele sunt folosite de mai mulți șoferi, caz în care un card este alocat unui vehicul și altul unui conducător auto.

Și EuroWag a avut, chiar și într-un an dificil ca 2020, o performanță foarte bună și și-a atins obiectivele prognozate, așa cum declară reprezentanții săi, fapt posibil prin digitalizarea contractării clienților (online onboarding) și prin adaptarea politicilor de risc la realitățile pieței, măsuri câștigătoare mai ales prin prisma valorilor neîncasate, care sunt la minimul istoric din cei 10 ani de activitate pe piața din Romania.

Numărul de stații proprii din Europa ale companiei a rămas același, dar în Spania rețeaua s-a dezvoltat prin achiziționarea ADS, iar la stațiile din Ungaria, Polonia și Cehia se lucrează la creșterea capacității. Cele mai multe stații sunt automate, deci nu au fost sincope în funcționare din cauza restricțiilor aduse de pandemie.

În ceea ce privește sistemele sale telematice, EVA (Enhanced Vehicle Assistant) reprezintă „cel mai inovativ instrument pus la dispoziția companiilor de transport și îmbină securitatea tranzacțiilor de carburant (pentru zero fraude), telematică de ultimă generație și plata taxelor de drum, iar eFleet management le permite clienților să vadă cele mai importante informații despre vehiculele electrice (nivelul de încărcare curent, locația în timp real ș.a.) într-un singur loc, împreună cu vehiculele pe carburanți tradiționali. Tot aici trebuie subliniat faptul că sunt disponibile și servicii speciale, precum descărcările de date din tahograf de la distanță, pentru clienții care apelează la telematica EW.

În ceea ce privește posibilitatea de a plăti taxele de drum cu aparatele de taxare EuroWag, noutățile aduse sunt legate de HU PostPay, Bulgaria și Austria, și în curând de Belgia. Iar pentru rambursările de taxe compania oferă de curând un serviciu de finanțare a accizei recuperate din Ungaria, Slovenia, Franța, Spania și Belgia, un serviciu de finanțare a cererilor anuale de rambursare a TVA și asistență în vederea obținerii numărului de înregistrare EORI, necesar pentru operațiuni vamale în contextul Brexit. EW mai pune la dispoziția clienților întreaga paletă de asigurări pentru gestionarea riscurilor interne și externe, schimburi valutare avantajoase pe platforma sa și extinderea acoperirii furnizării serviciilor de spălătorie de camioane prin rețeaua parteneră Travis.

Carburanții alternativi, prezenți în tot mai multe stații

Acceptanța cardurilor AS24 a fost extinsă și la 30 de stații LNG din Spania, Belgia, Olanda și Italia și la 48 stații CNG din Spania, Franța, Belgia, Germania și Italia. Și în Romania compania urmează trendul politicii de decarbonizare și va lansa în curând acceptanța în prima stație CNG.

EuroWag și-a extins de la începutul anului trecut portofoliul de carburanți cu LNG, CNG și BioMetan și lucrează în direcția hidrogenului și a combustibililor sintetici (eCombustibili sau eFuels). În prezent, clienții pot găsi în rețeaua sa 50 de stații LNG (în Germania, Franța, Spania, Italia, Polonia, Belgia și Olanda) și 39 de stații CNG unde pot utiliza cardul EW. În plus, compania contribuie la dezvoltarea infrastructurii LNG în Europa Centrală prin construirea a cinci stații proprii în parcurile sale de camioane din Cehia, iar în 2021 își va extinde rețeaua de carburanți alternativi pentru a oferi „cea mai bună acoperire posibilă pentru operarea camioanelor pe LNG sau CNG. Dorim să realizăm acest lucru prin creșterea densității stațiilor de carburanți alternativi din rețeaua noastră, precum și prin extinderea pe noi piețe.“

Noutăți legate de taxe de drum și accize

În ceea ce privește cotele de taxare, în ultimul timp au apărut diverse modificări: reducerea temporară a cotei standard TVA din Germania de la 19% la 16% în perioada 01.07.2020-31.12.2020, reducerea de la 13,5 la 3,5 HUF/l a ratei de restituire a accizei din Ungaria începând cu 1 aprilie 2021, scăderea ratei de restituire din Franța, de la 0,1771 la 0,1571 de euro/l, de la 1 ianuarie 2020, și faptul că în Slovenia cota de recuperare s-a tot modificat în 2020, între un minim de 0,02 euro/l și un maxim de 0,11 euro/l.

În Austria, începând cu 15 ianuarie 2021, nu se mai fac rambursări de TVA pentru firme stabilite în afara UE și de aceea, așa cum declară reprezentanții DKV, „suntem obligați să suspendăm prefinanțarea restituirii TVA pentru serviciile din Austria, pentru toți clienții din afara UE, până la o următoare notificare. Asta presupune că celor vizați li se vor rambursa tipurile de servicii rambursabile (de exemplu, taxa de drum), pe baza evaluării fiscale, în loc să primească plata în avans. Cu toate acestea, lucrăm contra-cronometru pentru a restabili serviciul de prefinanțare cât mai curând posibil și estimăm că vom avea o soluție completă până la sfârșitul trimestrului al doilea din 2021. Pentru clienții afectați, vom continua să păstrăm facturile originale, pentru a reactiva imediat rambursarea (prin prefinanțare) la o dată ulterioară.“

Vești bune vin din Cehia: chiar dacă acciza nu poate fi rambursată, guvernul a decis scăderea accizei pentru motorină cu 1 CZK/l (aproximativ 4 cenți) de la începutul lui 2021, ceea ce va face din această țară o destinație mai atractivă de alimentare.

Toți cei trei furnizori au primit cereri pentru a asigura sprijin în ceea ce privește taxele de drum achitate în Germania în perioada 2017-2018 și au furnizat informațiile necesare pentru a putea rambursa diferențele de taxe de drum plătite.

Articole similare