Piața de e-commerce continuă să crească, însă pe fondul deschiderii magazinelor din retailul clasic și a relaxării măsurilor restrictive impuse de pandemie, numărul comenzilor livrate de FAN Courier în preajma Paștelui a fost mai mic comparativ cu anii trecuți, însă cu un plus de 15% față de luna anterioară, respectiv martie 2021, a declarat Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier, pentru revista Tranzit.
Comenzile primite în preajma Paștelui au generat o creștere majoră față de luna anterioară, estimările FAN Courier fiind pentru un plus de 15%, în perioada analizată comparativ cu luna martie 2021. Însă analiza livrărilor din preajma sărbătorilor Pascale trebuie avut în vedere noul context socio-economic în care curierii și-au desfășurat activitatea comparativ cu anul anterior. „În perioada similară din 2020, când eram în plin boom pandemic, cu restricții de circulație, cu reașezări ale fluxurilor în cazul magazinelor offline, cu teama oamenilor de a mai merge în magazine pentru a face aprovizionare fizic. Anul acesta, sărbătoarea Paștelui a însemnat un context relativ mai lejer, respectiv mai puține restricții și o campanie de vaccinare în plină desfășurare. Așadar, anul acesta de Paște nu am avut un vârf ca în alți ani, retailul clasic preluând o parte din volumele online, ca efect al dorinței oamenilor de a ieși din casă“, a declarat Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier pentru revista Tranzit.
În ceea ce privește structura comenzilor, comparativ cu o perioada normală, în aprilie 2021 au crescut livrările de produse pe segmentele de fashion, cosmetice și home&deco. Potrivit unui studiu Euromonitor prezentat de Google România în cadrul unei conferințe online la începutul acestui an, vânzările online au crescut cu 32% în 2020 și au reprezentat o zecime din totalul vânzărilor de retail. În următorii cinci ani Euromonitor estimează o creștere continuă a ponderii vânzărilor online în total retail, până la 16% în cazul României.