Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fara perturbari majore

Un loc aparte, fara ca asta sa insemne insa un numar mare de expozanti, l-au ocupat la Bauma echipamentele pentru uz municipal, in special cele de salubrizare. Cum principalii competitori ai germanilor sunt italienii, dar reglementarile din cele doua tari, in special cele referitoare la gradul de compactare, difera mult, la expozitie nu i-am vazut, in afara de producatorii locali, decat pe cehii de la Kobit. Cele mai multe firme sunt reprezentate si in Romania, iar din declaratiile lor ne-am dat seama ca cererea pe acest segment nu a scazut, nici la noi, nici in alte state, la fel de dramatic ca la alte tipuri de vehicule.
 

Asta nu poate sa ne bucure insa prea tare, din moment ce primariile din Romania au tot mai putini bani si nu numai ca nu mai fac achizitii, dar chiar se grabesc sa vanda ce mai au in dotare ca sa-si achite datoriile la ANAF.
 
Lider european pe segmentul vehiculelor de salubrizare, Faun a expus doua modele de maturatoare, Viajet 7 si Viajet 9, concepute special pentru a lucra atat in zone rezidentiale, cat si pe sosele. Viajet 9 este o autospeciala de capacitate mare, cu o putere de aspirare de 32.000 m3/h, peste cea a altor modele din aceeasi clasa, si cu un colector de 9 m3. Peretii netezi fac descarcarea simpla si eficienta, chiar daca materialele au fost foarte bine compactate. Faun propune mai multe dispozitive de maturare si curatare, care pot fi combinate unele cu altele. Iar turbina de aspirare din spate, disponibila optional, face ca golirea, curatarea si intretinerea containerului sa se faca mai usor.
Maturatoarea de 7 m3 are ca dotare unica unitatea de admisie, care include dispozitive de aspirare si suflare, precum si perii, si poate fi extinsa cu pana la 250 mm in exterior, adaptandu-se mai bine la incarcaturi grele. Maturatoarea poate opera si pe strazi inguste, deoarece periile se pot retracta pana la latimea vehiculului.
Ambele echipamente sunt dotate cu sistem Faun de recirculare a aerului care reduce formarea prafului. Iar optional este disponibil un rezervor de apa din plastic, usor, dar foarte robust.
Faun mai propune maturatoarea Viajet Filtair care, spre deosebire de modelele conventionale, este echipata cu filtre ce retin aproape toate particulele fine din substantele colectate, reducand astfel nivelul de poluare din orase. Maturatoarele au fost expuse pe un sistem HGMS pentru mobilitate pe teren accidentat, produs de Trackway, divizia de echipamente militare a Faun. Acesta poate transporta incarcaturi de pana la 70 t si pentru desfasurare este nevoie doar de 10 minute de munca din partea a doi oameni. Dispozitivul poate fi montat pe o gama larga de sasiuri si este compatibil cu cele mai putin standardizate vehicule grele care pot fi construite.

Fabricile foarte specializate merg mai greu, dar nu se inchid
Ravasini a expus o cisterna de 20.000 l, pentru apa industriala, care are un sistem de stropire cu capacitate de 1.000 l/minut pe o raza de 10 m. Aceasta este montata pe sasiu Mercedes, deoarece cele doua companii construiesc impreuna un vehicul complet disponibil direct din fabrica, desi Ravasini are colaborari si cu alti furnizori de sasiuri.
Cisternele pentru apa potabila sau industriala sunt cele mai bine vandute din oferta firmei, care insa mai include si cisterne pentru golirea foselor septice sau pentru hidrocarburi. Produsele au capacitate de la 1.000 la 40.000 l si sunt destinate municipalitatilor, firmelor de constructii sau celor care presteaza servicii publice, un client important fiind ONU, care a cumparat astfel de vehicule pentru programele sale umanitare din Asia. Cisternele pot fi folosite pe santiere, in mine sau pe alte tipuri de teren dificil, dar si pe sosele, deoarece au sisteme de prindere flexibile si in acelasi timp rigide.
Ravasini se ocupa si de montarea pe autosasiu, care necesita 15-40 de zile. In ceea ce priveste durata productiei unei cisterne, aceasta este cuprinsa intre 30 de zile si 2-3 luni, in functie de complexitate – este unul dintre motivele pentru care este dificil de estimat capacitatea de productie.
Pietele principale ale companiei italiene sunt Asia, Australia, Africa si Noua Caledonie. Cisternele sunt livrate si in Europa, dar in numar mult mai mic. Modelul de la stand, de exemplu, nici nu ar putea fi folosit pe continent, deoarece aici limita este de 14.000 l, pentru a respecta greutatea totala maxim admisa.
Cisternele sunt departe de a fi standardizate, dar chiar si asa unele modele se detaseaza de celelalte prin gradul inalt de specializare si complexitate. Astfel, pentru Algeria au fost produse cisterne pe doua niveluri, din care cel de jos e cu apa potabila si cel de sus este o platforma de incarcare pentru transport de materiale. Este un echipamente pe care nu-l mai produce nimeni, asa cum declara reprezentanta firmei, iar clientul algerian comanda anual cateva unitati.
Ravasini mai ofera si ateliere mobile de reparatii, folosite pe santiere sau in zone indepartate de orase si greu accesibile. Acestea sunt dotate complet, inclusiv cu statii de gresare si instalatii pentru spalarea masinilor sau echipamente pentru montat/demontat pneuri.
Asa cum declara reprezentanta firmei, preturile nu s-au modificat nici in 2009, nici anul acesta, desi materia prima s-a scumpit in ultimul timp, intrucat „clientii nostri trec printr-o perioada dificila si incercam sa-i sprijinim. Si pentru noi 2009 a fost un an dificil, dar nu am avut probleme atat de mari ca alte firme, nu am inchis fabrica. Iar 2010 a inceput lent, insa pentru sectorul nostru e normal.“  

Articole similare