Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Fara prevederi clare, romanii incearca sa respecte legea

Modul de aplicare si cel de control al legii salariului minim din Germania nu sunt deloc clare, iar multora nu le vine sa creada ca aceasta lege este una germana. Avem de-a face cu o masura legislativa care ii pune pe transportatorii estici intre ciocan si nicovala: sa acorde un salariu mult mai mare fata de cel de pana acum si sa isi piarda avantajul competitional pe care il aveau pe piata internationala sau sa nu reactioneze in niciun fel si sa astepte o clarificare a situatiei sau o prima amenda, care sa vina si cu o recomandare si detalii despre ce se cere.
 

E bine macar ca transportul in tranzit a fost exceptat de la aplicarea legii, amenintarea a ramas in vigoare doar pentru cei ce fac cabotaj sau incarca/descarca in/din Germania. Mai grav este ca vesticii parca pun mana de la mana pentru alungarea transportatorilor estici de pe pietele lor, Germaniei alaturandu-i-se Franta si poate in curand si Italia.

Unul dintre transportatorii cu care am discutat se arata reticent cu privire la aplicarea efectiva a acestei legi si nu crede ca se va putea aplica din cauza birocratiei foarte mari si din cauza presiunilor ce vor veni de la Comisia Europeana pentru a evita crearea unui precedent periculos, care nu ar face altceva decat sa puna practic o bomba la temelia constructiei denumite „Uniunea Europeana“. Totusi, a aratat el, nu s-a gasit nici pana la acest moment la Bruxelles o lege sau directiva europeana care sa vina in contradictie evidenta cu prevederile MiLoG. Cu alte cuvinte, daca se va renunta la aceasta lege, motivatia va fi pur politica.
Pe de alta parte, considera un alt transportator, daca francezii au cedat presiunilor cand a venit vorba de introducerea taxei de drum, ar fi ceva unicat ca Germania sa dea inapoi si sa nu aplice aceasta lege. Parerea generala este ca legea salariului minim se va aplica, dar din toamna, dupa ce Comisia Europeana se va fi pronuntat, si vizate vor fi cabotajul si transporturile cu incarcare/descarcare in/din Germania.

Respectam doar ce putem
Ca urmare a lipsei normelor de aplicare, nimeni nu stie cum ar trebui sa aplice legea. Se stie doar ca soferii ce ajung in Germania trebuie declarati si ca documentele care dovedesc plata salariului minim trebuie pastrate doi ani si trimise in Germania, la cerere. Partea cu modificarea statului de plata este amanata. Trebuie gasit un sistem de plata prin care sa creasca salariul propriu-zis si sa se indexeze diurna, neinclusa in notiunea de salariu minim, astfel incat sa se ajunga la nivelul de 8,5 euro/ora. „Sunt prea multe lucruri care nu se leaga. Am schimbat oarecum modul de plata, dar nu am ajuns aproape de nivelul salariului minim impus in Germania. Am gandit un sistem de plata, numai ca mi-e frica sa il pun in aplicare pentru ca atunci am avea tratament diferit intre soferi. Daca noi vom aplica o alta procedura de plata pentru orele petrecute in Germania vin cei de la Finante sa intrebe de ce nu platim pe toata lumea la fel. Iar ca sa-i platim pe toti soferii …

Articole similare