Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Farmecul discret al burgheziei

Ultimul „test de 1.000 de puncte” efectuat de revista germana Lastautomnibus a avut ca „pretendenti” camioane cu cabine de dimensiuni medii si motoare cu o putere moderata (450 CP). Acestea nu sunt niciodata in prim-plan, dar, de regula, ele sustin afacerea de transport.

Bine configurate, fara excese. Asa s-ar descrie cele mai bune camioane de clasa medie din zilele noastre. Cu alte cuvinte, nu ating excelenta, dar sunt ambitioase. Si eficienta este aici cuvantul cheie. Motto-ul „Cu masura si avand un obiectiv clar” se potriveste perfect propulsorului de 13 l, cu cuplu motor maxim crescut, care dezvolta 450 CP. Iar cabina, chiar daca nu este extravaganta, confera un spatiu decent pentru desfasurarea activitatii. Fie ca vorbim de Mercedes-Benz Actros cu cabina StreamSpace, de noul Scania R cu cabina Highline sau de clasicul Volvo FH Globetrotter, toate reprezinta cel mai bun compromis intre aspect atractiv si confort – importante pentru sofer – si economie – esentiala pentru operatorul de transport.
 

Cu toate acestea, in cazul Mercedes-Benz se pune imediat intrebarea daca nu cumva cabina StreamSpace este prea simpla fata de celelalte. Cu siguranta raspunsul este nu, mai ales daca luam in calcul interiorul, spatios, cu podeaua plata. Si noul Scania are o versiune de cabina la care tunelul motorului nu este proeminent, insa doar pentru modelul premium, S, in timp ce Volvo nu are in oferta o asemenea cabina. Printre dezavantajele cabinelor cu podea plata se numara intrarea pozitionata mai sus si inaltimea interioara mai mica. Este adevarat ca StreamSpace se afla in umbra „fratilor” mai mari Giga- si BigSpace. In ceea ce priveste jumatatea inferioara a cabinei nu este nicio diferenta fata de celelalte versiuni, insa Actros nu are un modul „spate” asa de generos comparativ cu Volvo, constructorul suedez compensand la noua generatie lipsa, de mai mult timp, a spatiilor de depozitare. Si Scania a introdus acum, pe noua generatie, un spatiu suplimentar de depozitare in partea din spate a cabinei, in timp ce Actros ofera doar plasa de bagaje tip „hamac”.

Articole similare