Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FDD2 completeaza familia Futura

VDL Bus&Coach si-a completat linia de autocare Futura cu modelul supraetajat FDD2, care va fi prezentat oficial la jumatatea lui octombrie la targul de la Kortrijk. El inlocuieste binecunoscutul Synergy si, spre deosebire de acesta, vine cu numeroase inovatii in special pe partea de constructie, vizibilitatea soferului fiind astfel imbunatatita semnficativ.
 

Chiar daca piata de autocare double-decker nu este foarte mare la nivel european, specialistii sunt increzatori in cresterea acestui segment pe viitor. Noul Futura FDD2 va intra in productia de serie la sfarsitul anului, iar primele livrari vor fi facute in trimestrul al doilea din 2016.

Dupa decizia curajoasa de a uni toate companiile din grup sub un singur nume, in 2010, VDL Bus&Coach a unificat gamele de produse, chiar daca acest lucru a determinat la momentul respectiv aprecieri si critici deopotriva, pentru ca a insemnat scoaterea din productie a unor modele care au facut istorie in transportul de calatori. Au luat astfel nastere familiile de autocare si de autobuze Futura si respectiv Citea, care in ultimii cinci ani au fost dezvoltate permanent, pentru a acoperi o plaja cat mai larga de aplicatii.
Primul model al noii game Futura, autocarul de lux FHD2, a fost lansat in 2010 si a primit titlul Coach of the Year 2012, fiind urmat de FMD2, un model mai economic, destinat transportului pe distante medii si lungi. In final, a venit randul autocarului supra-etajat Synergy sa iasa de pe linia de productie, pentru a lasa locul noului Futura FDD2. Vehiculul va fi lansat oficial la targul de autobuze si autocare de la Kotrijk, Belgia, care va avea loc la jumatatea lui octombrie, insa cu o luna mai devreme a fost prezentat unui grup restrans de clienti si jurnalisti internationali, la fabrica VDL Bus&Coach de la Valkenswaard, Olanda.

Inovatii importante in materie de vizibilitate
FDD2 este recunoscut imediat ca un membru al familiei Futura, gratie elementelor comune ce tin de identitatea brandului. Inaltimea de 4 m a vehiculului a permis insa designerilor VDL sa realizeze o imagine distincta, partea din fata fiind deopotriva atractiva si cu bune proprietati aerodinamice. Liniile curbe, fluente se impletesc armonios, iar logo-ul VDL – care acum mascheaza aparatul radar pentru sistemul avansat de franare de urgenta (AEBS), obligatoriu din noiembrie 2015 – atrage imediat privirea.
FFD2 nu impresioneaza doar prin aspect, echipari si calitatea materialelor folosite si a finisajelor, ci in special prin numeroasele inovatii pe care le aduce pe segmentul double-decker-elor. Este binecunoscut faptul ca postul de lucru al soferului este destul de inghesuit la acest tip de vehicule, iar principalele nemultumiri sunt legate de vizibilitatea limitata in trafic si pozitionarea oglinzilor retrovizoare. Pentru a imbunatati aceste lucruri, VDL a optat pentru o podea tip sandvis intre cele doua punti – inferioara si superioara – care este mai subtire decat cele obisnuite si, cel mai important, este inclinata …

Articole similare

Ad