Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FENADISMER insistă ca Spania să transpună Pachetul Mobilitate în legislația națională

În 2022 intră în vigoare noile reglementări din Pachetul Mobilitate, care stabilesc condițiile de muncă și de control ale transportatorilor internaționali, cu scopul de a limita activitatea firmelor căsuță-poștală, și noile reguli privitoare la cabotaj. Spania încă nu a transpus aceste reglementări în legislația națională, așa cum arată federația FENADISMER, care chiar a militat de-a lungul timpului pentru unele dintre prevederi.

Companiile de transport ai căror conducători auto efectuează transport internațional sau cabotaj trebuie să depună anterior o declarație de detașare, dar nu prin intermediul birourilor electronice ale fiecărei țări membre, așa cum s-a făcut până în prezent, ci printr-un registru centralizat unic numit IMI, care va fi gestionat de UE și care unifică astfel atât forma declarației, cât și procedura de înregistrare. Reamintim că obligația de a înregistra declarația de detașare nu va fi impusă pentru transportul internațional bilateral, care reprezintă majoritatea operațiunilor efectuate de societățile de transport spaniole. Pe de altă parte, va permite controlul tuturor operațiunilor de transport efectuate în Spania de companii străine care se relochează în est.

FENADISMER consideră că transportatorii spanioli au suferit mult din cauza competiției neloiale și amintește în sprijinul acestui punct de vedere prezența semnificativă a flotelor din țări estice pe teritoriul său, unde se ocupă de aproape o treime din transportul internațional care are plecarea sau sosirea în Spania, așa cum arată un studiu efectuat anual de Ministerul Transporturilor. Mai exact, camioanele înmatriculate în țări est-europene fac 28% din importurile de mărfuri în Spania pe cale rutieră, cu volume în creștere mai ales pentru cele românești și lituaniene. În ceea ce privește exporturile din Spania, flotele estice controlează un procent similar, de 27%, lideră fiind Lituania, care acum se află înaintea României și Bulgariei. Același raport mai arată că vehiculele grele înmatriculate în România și-au sporit în ultimul an activitatea din Spania cu 31% și au urcat pe primul loc în clasamentul firmelor străine care lucrează la intern în această țară, cu 32% din operațiunile de cabotaj de aici, depășind acum firmele portugheze. Și volumele flotei lituaniene cresc tot mai mult, cu 46% în ultimul an, depășind Polonia și Bulgaria, care ocupă locurile al treilea, respectiv al patrulea.

FENADISMER mai arată că este frapant faptul că, deși originea mărfurilor destinate Spaniei nu este în țări din Europa de Est, mărfurile sunt transportate de flotele din aceste țări și în consecință tot aceste camioane fac și export din Spania, ceea ce arată clar că sunt companii relocate în est acolo cu unicul scop de a obține costuri fiscale și de muncă mai mici, dar fără nicio activitate reală în aceste țări.

De aceea FENADISMER continuă să insiste asupra necesității ca guvernul Spaniei să aprobe cât de curând transpunerea Pachetului Mobilitate în legislația națională, astfel încât această țară să poată aplica efectiv noile reglementări referitoare la detașare, pentru a combate firmele căsuță-poștală și pentru a garanta că firmele străine care detașează șoferi în Spania pentru a face transport național și internațional le oferă salariile din Spania, evitând situațiile de dumping social ce apar în prezent, când, arată federația, salariile sunt de până la opt ori mai mici decât cele din Spania.

Articole similare

Ad