Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FENADISMER introduce un macroproces împotriva cartelului autovehiculelor și vanurilor

În ultimii ani, în Spania s-a acționat foarte activ și cu succes împotriva diferitelor oligopoluri și practici anticoncurențiale pe care sectorul transportului rutier le-a suferit în diferite domenii în ultimii ani. O dovadă în acest sens a fost cererea împotriva cunoscutului cartel al producătorilor europeni de camioane promovată în 2016, care a afectat mai mult de 200.000 de camioane în întreaga Spanie, sau, ulterior, macrocererile depuse în 2021 și 2022 împotriva principalelor companii petroliere stabilite în Spania pentru supraevaluarea a peste 4.000 de milioane de litri de combustibil achiziționați de transportatori în ultimii 14 ani.

În acest sens, FENADISMER a întreprins o nouă acțiune împotriva cartelului spaniol al producătorilor și distribuitorilor de autoturisme și vanuri, format din 23 de mărci, pe baza hotărârilor succesive pronunțate de Curtea Supremă în 2021, care confirmă amenzile impuse la momentul respectiv de Comisia Națională pentru Piețe și Concurență.

Astfel, în iunie anul acesta, FENADISMER a intentat o acțiune colectivă macro în patru instanțe diferite, în funcție de sediile grupurilor de mărci afectate, în special în Madrid, Valladolid, Vigo și Valencia, cu un total de 12.500 de vehicule revendicate, pentru care experții care au întocmit raportul care însoțește cererile au estimat daune pentru suprapreț în valoare totală de 46 de milioane de euro. Cererea a beneficiat de sprijinul juridic și financiar al Outliers Investment Litigation Fund, o entitate specializată în cereri de despăgubire în domeniul concurenței, care s-a asigurat, de asemenea, că transportatorii reclamanți s-au putut alătura cererii în mod complet gratuit.

Articole similare

Ad