Fiat lansează noua generaţie Ducato, marcând 40 de ani de istorie a emblematicei sale utilitare într-un moment în care piaţa de vehicule comerciale uşoare este pe val, în contextul creşterii comerţului electronic şi distribuţiei urbane. Pe lângă varianta panel van, şi versiunile de autoşasiu vor fi foarte solicitate în perioada următoare, apreciază specialiştii Fiat, atât pentru aplicaţii specializate de transport de marfă, cât şi pentru carosare ca rulote (tot mai populare, în contextul pandemiei).
Noul Ducato are un aspect dinamic şi futurist, păstrând în acelaşi timp din caracteristicile familiare cu care clienţii s-au obişnuit. Foarte important, dimensiunile interioare şi exterioare sunt neschimbate, lucru apreciat de carosieri. Partea frontală se evidenţiază prin grila nouă a radiatorului şi logo-ul Fiat amplasat central, de dimensiuni impresionante. Sistemul de iluminare integral LED, cu faruri alungite, este foarte bine încadrat în linia noului Ducato, şi foarte important, este mai eficient cu 30% comparativ cu lămpile convenţionale pe halogen. Nu în ultimul rând, inserţiile cromate stilizate oferă informaţii despre parametrii tehnici principali ai vehiculului.
Interiorul a fost complet înnoit, astfel că Ducato vine acum cu un pachet de dotări exclusivist şi inovaţii menite să sporească productivitatea. Bordul „high-tech” este foarte bine organizat, fiind dominat în partea centrală de monitorul de 10 inch al sistemului de infotainment, cu funcţie tactilă şi multiple funcţionalităţi, inclusiv aceea de smartphone. Mai mult, funcţia UConnect oferă şoferului informaţii utile despre călătorie, dar şi feedback de la sistemele de asistenţă instalate şi asigură interfaţa cu sistemul de management de flotă şi legătura cu dispeceratul. Foarte utile sunt şi pachetele MyAssistance, MyAlert sau MyRemote, pentru asistenţă tehnică în caz de defecţiuni tehnice sau furt.
Schimbătorul cutiei de viteze tip joy-stick este amplasat la îndemâna şoferului, în partea dreaptă a volanului, pentru ca diametral opus să fie amplasată frâna de parcare electronică.
Bordul este acum complet digitalizat, ecranul colorat, de 7 inch, oferind toate informaţiile necesare despre călătorie, inclusiv hărţile pentru navigaţie. Volanul este mai mic şi are comenzi integrate, oferind şoferului confortul unui autoturism. De altfel, toate butoanele sunt stilizate, conferind un aspect elegant. Nu în ultimul rând, scaunul din mijloc poate fi pliat şi amenajat într-o măsuţă practică de lucru.
Accesul la bordul noului Ducato se face fără a fi necesară cheia, care poate rămâne în buzunarul şoferului atunci când acesta are ambele mâini ocupate cu pachete. La fel, pornirea şi oprirea motorului se face prin simpla apăsare a unui buton.
Vârful de motorizare pentru Ducato este noul propulsor Multijet3 Euro 6D final, de 180 CP, ce dezvoltă un cuplu motor maxim de 450 Nm şi asigură o economie de combustibil de până la 7% comparativ cu generaţia anterioară. În plus, se remarcă prin vibraţii mai reduse şi silenţiozitate. Noua gamă de motoare poate fi instalată atât în tandem cu noua cutie de viteze manuală (în variantele de 120, 140, 160 şi 180 CP), cât şi cu transmisia automată cu 9 trepte (140, 160 şi 180 CP).
În funcţie de configuraţie, compartimentul de marfă are un volum util cuprins între 8 şi 17 m3. Suspensia pneumatică cu sistem de reglare automată în funcţie de sarcină face ca vehiculul să fie stabil şi uşor de manevrat. De menţionat faptul că distribuţia optimă a greutăţii permite ca şi versiunea electrică a Ducato să aibă aceeaşi sarcină utilă ca şi modelul convenţional pe motorină.