AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fiți pregătit pentru Pachetul Mobilitate cu Move Expert

Începând cu 2 februarie 2022, Comisia Europeană va pune la dispoziția companiilor de transport din UE un nou portal în care toți transportatorii europeni care efectuează curse cross-trade (curse între două țări europene, altele decât statul de origine) și cabotaj vor fi obligați săși înregistreze șoferii în această platformă înainte de începerea călătoriei. Obligația este stabilită în Pachetul de Mobilitate I, care va intra în vigoare în februarie anul viitor. Oficialii Comisiei Europene susțin că portalul va fi gata inițial în ianuarie 2022 într-o versiune foarte simplă, iar transportatorii au la dispoziție câteva zile pentru a se familiariza cu meniul. În aceste circumstanțe, Move Expert, companie specializată în reprezentarea transportatorilor rutieri pentru detașarea șoferilor în Franța (legea Macron) și în alte 6 țări, își pune la dispoziție experiența pentru a desfășura cu succes operațiunile de înregistrare a șoferilor pe viitorul portal IMI, dar oferă și asistență juridică extinsă și informații cu privire la toate salariile minime europene și sistemele de rating bazate pe încălcări ale legislației. De asemenea, Move Expert a făcut echipă cu Continental pentru a oferi companiilor de transport șansa de a beneficia de programul VDO TIS de la Continental, care face posibil transferul datelor din aparatul tahograf pe platforma electronică Move Expert.

Planificat pentru februarie 2022, Pachetul Mobilitate I va însemna o schimbare fără precedent pe piața transportului rutier și va avea un impact major asupra capacității de organizare a activităților de transport în conformitate cu regulile sociale din 27 de țări. Mai mult, intră în vigoare și o versiune europeană armonizată a sistemelor naționale de rating, care va sublinia necesitatea monitorizării încălcărilor reglementărilor privitoare la activitatea șoferilor și a companiilor pentru a păstra buna reputație a companiei.

Gestionarea digitală a datelor legate de activitatea șoferilor și camioanelor

În calitate de lider recunoscut în Europa pentru Detașare și asistență juridică având peste 6.500 de clienți activi, Move Expert pregătește de mai bine de un an această schimbare majoră pentru a o face cât mai ușoară și eficientă pentru companiile de transport rutier. Și cu software-ul de management VDO TIS-Web de la Continental, încorporat în platforma de soluții electronice Move Expert, Move Expert va permite clienților să monitorizeze, de asemenea, activitățile șoferilor și ale camioanelor în mod eficient și să respecte toate noile cerințe ale Pachetului Mobilitate. Aceasta vine în plus față de platforma electronică Move Expert pentru stocarea și gestionarea securizată a tuturor documentelor necesare companiilor angajate în transport internațional. Transportatorii rutieri se vor bucura de un mediu specific pentru stocarea într-un singur loc a tuturor documentelor legate de șoferi și camioane, cum ar fi, printre alte documente care sunt solicitate de autoritățile de supraveghere la efectuarea verificărilor, formulare A1, contracte de muncă, evidențe tahograf, borderouri de plată a salariilor, permise de conducere, licențe de transport ș.a.

Mai mult, Move Expert oferă transportatorilor consiliere și asistență profesională în toate limbile europene, inclusiv avocați specializați dacă este necesar pentru reprezentarea clienților în fața autorităților de control cu privire la detașarea șoferilor. Și pe drum șoferii vor putea folosi aplicația existentă Move Expert pe smartphone-urile lor pentru a-și arăta noile certificate IMI (inclusiv un cod QR) oricărui organism de control.

Noul portal digital numit „Drivers manager” afișează și analize și rapoarte automate privind activitatea înregistrată și descărcată de pe cardurile de tahograf în ultimele 28 de zile și generează avertismente despre încălcări ale reglementărilor europene care pot duce la încadrarea companiei într-o categorie de risc și conduce la controale mai frecvente la sediul companiei. Portalul va oferi, de asemenea, un catalog al tuturor amenzilor care pot fi date în legătură cu încălcările care pot apărea la conducerea internațională. În cele din urmă, platforma digitală va include și recomandări privind modul de definire a remunerației în toate țările UE, astfel încât transportatorii să calculeze corect remunerația șoferilor în funcție de remunerația minimă din fiecare țară. Aceste informații care provin din UE și de la cei 27 de membri sunt încă foarte greu de adunat și actualizat pentru majoritatea companiilor mici și mijlocii de transport.

Move Expert devine distribuitor al software-ului TIS-WEB de la VDO

Pornind de la observația că majoritatea vehiculelor licențiate pentru transport din UE sunt echipate cu tahograf VDO, Move Expert a încheiat în noiembrie anul curent un parteneriat exclusiv pentru integrarea funcționalităților software-ului VDO Continental TIS-WEB în propriul modul de gestionare a șoferilor numit Drivers Manager. Acest parteneriat își propune, pe de o parte, să împlinească viziunea Move Expert de a dezvolta în Europa o gamă de servicii pentru controlul noului mediu social pentru șoferi și, pe de altă parte, să conecteze două soluții electronice puternice pentru a respecta cerințele legale ale noului Pachet Mobilitate, în special pentru transportatorii din Europa de Est. Sébastien Schmitt, CEO Move Expert, a declarat: „Unirea forțelor cu un lider general în tehnologiile de tahograf precum Continental cu marca sa VDO ni s-a părut o modalitate logică de a îndeplini noile cerințe legale europene și de a extinde gama de servicii electronice pentru cei 150.000 de șoferi, folosind interfața noastră pentru detașare. Este esențial să oferim un serviciu premium clienților noștri actuali, dar și potențiali, pentru viitorul Pachet Mobilitate și extinderea detașării în 27 de țări.”

Diego Santos-Burgoa, Head of Aftermarket Sales în divizia Continental Commercial Vehicle Fleet Services, consideră că punerea la dispoziție a datelor tahografului nu numai pentru flote, ci și pentru companiile care construiesc servicii pentru industria transporturilor, „este una dintre sarcinile noastre cheie. Datele generate de tahografele noastre digitale DTCO sunt deosebit de precise, pline de informații și inviolabile, iar acest lucru le face o bază perfectă pentru o gamă de servicii cu valoare adăugată reală. De aceea, suntem foarte bucuroși să colaborăm cu Move Expert, o companie care aduce o valoare adăugată mare pentru clienții săi, ajutându-i să navigheze în sistemul complex de reguli și reglementări care se aplică astăzi în toate țările europene. Suntem mândri să sprijinim această misiune.”

Move Expert SAS este o companie franceză specializată în servicii digitale pentru operatorii de transport care operează pe teritoriul României din 2012 pentru servicii de rezervare bilete de feribot și recuperare de TVA și din 2016 pentru detașarea șoferilor și asistență juridică. Move Expert reprezintă deja 7 dintre cele mai mari 15 companii românești pentru raportările actuale pe detașare pe legile Macron, Distacco, Milog, LSDB și Wagweu. Multe alte companii românești din top 100 în funcție de cifra de afaceri se numără printre cei peste 2.500 de clienți români.

Grupul Move Expert are filiale în 7 țări pentru transportatorii rutieri (România, Bulgaria, Polonia, Cehia, Italia, Spania, Maroc). În România, ca una dintre piețele sale cheie, Move ExpertT și-a consolidat din 2021 activitățile și și-a deschis propria filială situată în București Sectorul 6, punând capăt colaborării cu fostul său agent.

Articole similare