Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FNTR crede ca impunerea salariului minim in Franta este necesara, dar nu si suficienta

Adoptata pe 18 februarie, Legea Macron a starnit dispute aprinse in mediul politic din Franta, dar si reactii puternice, pozitive, din partea firmelor de transport de acolo, a asociatiilor patronale si a soferilor, iar presa nu a ramas nici ea deloc indiferenta. Intr-un articol publicat recent se arata ca unul din cele 200 de texte din legea Macron se refera la un aspect sensibil pentru transportatorii rutieri si constituie o mica victorie pentru ei : concurentii lor straini vor trebui sa-si plateasca soferii cel putin la acelasi nivel cu salariul nimim legal din Franta cand lucreaza in aceasta tara.

Se poate spune, asadar, ca este sfarsitul a ceea ce se numeste cabotaj. In prezent, de exemplu, un sofer polonez care livreaza marfuri in Spania poate face, la intoarcere, trei descarcari in sapte zile in Franta, fiind platit cu salariul sau din Polonia, ceea ce, din punctul de vedere al transportatorilor francezi, reprezinta concurenta neloiala.
Aceasta masura va permite insa doar reducerea in parte a dezechilibrelor in ceea ce priveste concurenta, este de parere Nicolas Paulissen, reprezentant al Federatiei Nationale a Transportatorilor Rutieri, si nu va rezolva toate problemele din domeniu.

Articole similare

Ad