Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FNTR face bilanțul primelor șase luni de Brexit

Federația Națională a Transportatorilor Rutieri din Franța subliniază în primul rând faptul că blocajele așteptate în vămi, și de care se temeau toți actorii din domeniu, nu au apărut, ci fluxurile au revenit rapid la normal și au atins 90-95% din valorile din 2019.

Pentru export nu există aproape niciodată camioane goale, dar la import se întâmplă asta cu 50% dintre ele – ceea ce, am putea noi spune pe baza informațiilor din trecut de la transportatorii români, nu e ceva nou, deoarece oricum exporturile Marii Britanii spre continent erau întotdeauna mai mici decât importurile. FNTR arată că e dificil de spus dacă acest procent de vehicule care circulă goale este determinat de Brexit sau de criza sanitară, dar situația se poate schimba în continuare prin reintroducerea formalităților vamale din partea Marii Britanii – un aspect care trebuie monitorizat cu atenție pe mai departe.

Anumite mărfuri nu sunt autorizate pentru export, deși șoferii au la dispoziție toate documentele necesare când vor să treacă în Marea Britanie. 15% dintre declarațiile de ieșire nu sunt acceptate, cauza principală fiind, în afara problemelor tehnice în curs de soluționare, neprezentarea sau prezentarea parțială a documentelor de însoțire a mărfii.

Șoferii trebuie să prezinte toate EAD (Export Accompanying Document – Document de Însoțire a Exportului) pentru marfa care se găsește în vehicul, mai ales în caz de grupaj.

FNTR mai amintește că de la 1 octombrie 2021 nu va mai fi posibilă intrarea în Marea Britanie folosind cartea de identitate europeană, ci numai pașaportul, inclusiv pentru șoferii profesioniști, deci cei vizați trebuie să se pregătească din timp pentru asta.

Articole similare

Ad