Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FNTR si BGL si-au dat mana pentru schimbarea conditiilor sociale de munca

Asociatiile franceza si germana FNTR si BGL pledeaza impreuna pentru o concurenta loiala pe piata europeana a transportului rutier, asa cum au convenit cu ocazia uneia dintre consultarile lor periodice, cand au prezentat fiecare si analiza proprie asupra situatiilor actuale din domeniu.
Reprezentantii lor au avut acelasi punct de vedere in legatura cu mai multe subiecte care se vor afla in curand pe ordinea de zi a Comisiei Europene si a Parlamentului European, iar competitia neloiala care bulverseaza puternic piata europeana de transport rutier a fost unul dintre ele.
 

De multe ori se constata, asa cum arata analizele facute de FNTR si BGL, ca sunt flote de vehicule care stau permanent in afara tarilor de origine, de exemplu, in porturile fluviale si maritime sau in terminalele de transport combinat. Iar masurile luate in ultimul timp in unele tari vest-europene – impunerea unui salariu minim si obligatia de a petrece pauza de condus saptamanala normala in afara cabinei – sunt insuficiente si ineficiente fara o actiune comuna la nivelul intregii Comunitati.
De aceea cele doua asociatii insista asupra adoptarii unei solutii europene, singura care ar putea imbunatati situatia de pe piata. Pentru asta e nevoie sa se faca distinctia clara intre prestatia libera a serviciilor de transport si obligatia care decurge din inregistrarea juridica intr-o anumita tara. Astfel, prestatia libera a serviciilor trebuie sa fie limitata la o activitate temporara, pentru ca situatia de concurenta neloiala decurge din „cvasi-stabilirea“ unei firme straine intr-un al stat membru, pastrand insa conditiile salariale si fiscale din tara de origine, asa cum arata profesorul-doctor Schmidt, delegat general si membru in consiliul director al BGL. Iar Nicolas Paulissen, delegat general al FNTR, arata ca nu trebuie sa fie permis cabotajul pentru a ocoli reglementarile europene referitoare la inregistrarea unei firme intr-un anumit stat, deoarece practicile de acum duc la un nomadism inacceptabil al soferilor. Totusi, cu ajutorul tahografului digital si al altor documente, in prezent este posibil sa determini locul unde se desfasoara activitatea principala a camioanelor.
In concluzie, FNTR si BGL vor interveni impreuna la Comisia Europeana si la Parlamentul European in favoarea unei interpretari mai stricte a libertatii de a presta servicii, cu accent pe reglementarile europene referitoare la conditiile de inregistrare a unei firme intr-o anumita tara.

Articole similare

Ad