Ford Pro a prezentat luna trecută la Istanbul E-Transit Courier, un nou vehicul comercial conceput din start cu tracțiune electrică și care oferă, totodată, conectivitate și productivitate îmbunătățite pentru clienții de vehicule comerciale compacte. Ford Transit Courier va fi produs, în totalitate, în uzinele Ford Otosan din Craiova, pentru început cu motoare termice, iar din 2024 și cu tracțiune electrică. Ford Otosan are în derulare o investiție de 490 de milioane de euro pentru programul de modernizare a fabricii de la Craiova și de dezvoltare a noului model de utilitară.
E-Transit Courier a fost complet reproiectat cu scopul oferirii unei suprafețe de încărcare mai mari și implicit unui volum de încărcare cu 25% mai mult față de modelul anterior, ajungând acum la 2,9 m3.
E-Transit Courier este următorul pas al programului global de peste 50 de miliarde de dolari prezentat de Ford cu scopul de a electrifica gama de utilitare. Astfel, E-Transit Courier se alătură modelelor mai mari din portofoliul Ford Pro, respectiv E-Transit și E-Transit Custom. Sistemul de propulsie complet electric include un motor puternic de 100 kW și posibilitatea de conducere cu o singură pedală.
Transit Courier va fi oferit și cu motoare cu combustie internă – EcoBoost de 1 litru pe benzină care dezvoltă o putere maximă de 100 CP/125 CP, respectiv motorul de 1,5 litri EcoBlue cu o putere maximă de 100 CP – ambele cu o cutie manuală cu șase trepte. Modelul pe benzină cu 125 CP este disponibil și cu cutie automată cu 7 trepte de viteză, dublu ambreiaj. Funcțiile Auto Start-Stop și Active Grille Shutter sunt standard pentru o eficiență maximă.
Un automobil modern, care face față cerințelor comerciale și personale
Noul E-Transit Courier are un design exterior care îl plasează în familia de utilitare Ford Transit, interiorul fiind, de asemenea, confortabil și modern, cu o zonă de ecrane de la interior, denumită „Digiboard”, compusă dintr-un instrumentar de bord digital cu un ecran de 12 inchi și un ecran tactil central de 12 inchi, pe care regăsim ultima generație a sistemului multimedia SYNC 4 de la Ford. În plus, echiparea standard este foarte cuprinzătoare, incluzând caracteristici unice ale cabinei, precum volanul „squircle”, care îmbunătățește spațiul pentru picioare și vizibilitatea pentru șofer, selector de viteze montat pe coloana de direcție, pornire de la buton și o frână de mână cu acționare electrică pentru a oferi posibilitatea configurării spațiului de stocare astfel încât să facă față cerințelor unui birou mobil.
Sistemul de navigație are conectivitate online, pe bază de abonament, și oferă inclusiv actualizări privind traficul, parcarea, încărcarea. Compatibilitatea wireless Android Auto și Apple CarPlay este standard pentru modelul electric. Pachetul Office inovator, unic în clasă, include o suprafață de lucru plată pliabilă și iluminare pentru a face mai ușoară și mai confortabilă utilizarea unui laptop, completarea documentelor sau pauzele luate în cabină.
E-Transit Courier va fi echipat cu o serie cuprinzătoare de sisteme avansate de asistență a șoferului oferite în echiparea de bază. Opțional, este oferit un pachet care include sistemul Cruise Control Adaptiv cu centrare pe bandă și Stop & Go, Blind Spot Information System cu Cross Traffic Alert, Intersection Assist și Reverse Brake Assist.
Echiparea pentru modelul cu motor termic nu este însă la fel de calitativă, volanul este de formă rotundă, ecranul digital este mai mic (de 9 inch), materialele de la panoul de bord sunt mai simple, motorizarea diesel sau pe benzină fiind acompaniată de o cutie manuală de viteze.
Focus pe încărcare
Lungimea spațiului de încărcare a crescut de la 1,6 la 1,8 m, iar cu noua funcție de încărcare prin peretele despărțitor clienții pot transporta articole precum scânduri sau țevi cu lungimea de peste 2.600 mm. Înălțimea maximă este de 1,253 m, iar sarcina utilă maximă pentru modelul complet electric este de 700 kg, cu o greutate maximă de remorcare de 750 kg. Lățimea dintre pasajele roților din spate este de 1.220 mm, permițând furgonului compact să transporte pentru prima dată doi europaleți.
Dimensiunile spațiului de încărcare sunt identice, indiferent de modelul de propulsie, însă sarcina utilă pentru furgonul standard este de până la 678 kg pentru modelele cu motor pe combustie internă, respectiv 845 kg pentru varianta High Payload, în timp ce pentru modelele diesel greutatea remorcabilă este de 1.100 kg, respectiv 1.000 kg în cazul variantei pe benzină.
La cerere, furgonul poate fi echipat cu șine dispuse la nivel median pentru securizarea mărfurilor de dimensiuni mai mari.
La nivel de securitate a mărfii transportate, Ford Pro a prevăzut o mulțime de noi tehnologii menite să detecteze și să alerteze proprietarii/șoferii vanurilor în caz de atac/furt: senzori volumetrici care pot detecta mișcarea în interiorul vehiculului, sistem de alarmă perimetrică pentru a detecta deschiderea neautorizată a ușilor sau a capotei. Ford Pro oferă ca opționale ex-factory și alte sisteme de securitate dezvoltate împreună cu TVL Security pentru a proteja vehiculele și mărfurile.
Costuri de exploatare mai mici atât pentru versiunile electrice, cât și diesel
Ford Pro se așteaptă ca E-Transit Courier să fie comandat în primul rând de clienții care au posibilitatea de a încărca în locațiile proprii, o încărcare completă necesitând 5,7 ore la o viteză de încărcare la CA de 11 kW. Încărcarea poate fi programată pentru a profita de energie mai ieftină peste noapte folosind ecranul tactil din vehicul.
E-Transit Courier se poate încărca și la o priză de curent continuu de până la 100 kW. Sistemul este capabil să adauge 87 km de autonomie în 10 minute și să se încarce de la 10 la 80% în mai puțin de 35 de minute. Noul Transit Courier poate merge pe autostradă cu o viteză maximă de 145 km/h, în situațiile în care autonomia este suficientă și permite rularea la performanțe maxime de rulare.
Oferta Ford Pro include un an de acces gratuit la rețeaua de încărcare Blue Oval, care urmează să includă la nivel european 500.000 de puncte publice de încărcare până în 2024. Sistemul Plug and Charge le permite proprietarilor E-Transit Courier să conecteze pur și simplu mașina la stațiile de încărcare din rețeaua Blue Oval și să plece, conexiunea, autentificarea și plata fiind automate. Încărcarea începe automat și un rezumat al facturii este trimis proprietarului la terminarea încărcării. Pentru a oferi date cât mai reale, sistemul de tip cloud denumit Intelligent Range cumulează numeroase informații pentru a calcula o autonomie cât mai reală.
Se estimează că modelul electric are un cost de mentenanță cu cel puțin 35% mai mic decât variantele cu motorizare diesel, despre care Ford Pro spune oricum că vor avea printre cele mai mici costuri de exploatare, cu un interval de service de 30.000 km.
Ambele modele – cu motorizare pe combustie internă și electrică – vor intra în producția de serie în aeastă vară, primele livrări către clienți fiind așteptate înainte de sfârșitul anului. Oficialii Ford Otosan și ai fabricii din Craiova au prezentat mai multe planuri despre dezvoltarea uzinei Ford din Craiova și nevoile logistice și de infrastructură pentru a atinge planul de producție a 272.000 de automobile pe an.