Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford Transit, greu de invins in conditii de iarna

Editia din acest an, a 18-a, a Arctic Van Test, desfasurata la inceputul lui februarie, a implicat noua modele diferite, cu spatiu de marfa de 10-12 m3 si motor Euro 5 de circa 140 CP, care au parcurs aproximativ 800 km prin Finlanda, pe suprafata cu zapada compacta si gheata, in conditiile unei temperaturi medii de -250 C. De organizarea testelor s-au ocupat Heikki Laurell si Pentti Mustonen, de la Auto Tekniikka ja Kuljetus, iar membrii juriului, ziaristi din tarile nordice, Germania, Irlanda si Bulgaria, au apreciat ca a fost una dintre cele mai stranse competitii din ultimii ani.

Fiecare model a avut si puncte tari si minusuri – acestea din urma scoase la iveala mai ales de conditiile grele de iarna – dar Ford Transit s-a comportat mai bine la temperaturi scazute.
Cele opt vanuri inscrise in competitie sunt Citroen Jumper HDi 130 L3H2, Fiat Ducato 2.3 Multijet 130 H1L2, Ford Transit 350L Trend 2.2 TDCI 140 CP Trend, Iveco Daily 35C15 V, Mercedes-Benz Sprinter 313CDI-3,5/37 furgon BE Trend, Nissan NV400 Van 2.3 dCi 125 DPF Comfort Plus L2H2 3.5 FWD, Opel Movano L2H2 2.3 CDTI 146 CP si Volkswagen Crafter 35 PRO 2,0 TDI 120 kW furgon. Suspensia fata este independenta, pe arcuri transversale, la Sprinter si Crafter, independenta cu bara antirului la Daily si de tip McPherson cu bara antiruliu la toate celelalte modele, iar suspensia spate este pe arcuri pe toate cele noua vanuri, dar Sprinter, Crafter si Daily au si bara antiruliu. Franele sunt toate pe discuri, atat pe fata, cat si pe spate, iar ABS, distributia fortei la franare si asistenta la franare nu lipsesc din dotarea niciunui van testat. Modelele din concurs mai seamana si la capitolul frana de parcare (mecanica, pe rotile spate), dar si pentru ca au servodirectie hidraulica si cutie de viteze cu 6+1 trepte. In ceea ce priveste tractiunea, ea este pe spate la Daily, Sprinter si Crafter si pe fata la toate celelalte. Toate vehiculele au ambreiaj hidraulic, control antipatinare, program de stabilitate si incalzitor auxiliar Webasto, pentru a-l completa pe cel oferit de producator.
La aceleasi probe si masuratori, dar in afara concursului, a fost supus si Volkswagen Crafter 35 2,0 TDI 105 kW BlueMotion Furgon.
Vanurile au trecut prin controlul greutatii, masuratori (dimensiunile vehiculelor, intrare/iesire in/din cabina, spatiu de marfa, vizibilitate s.a.), inspectii tehnice si sedinte foto, probe de acceleratie si zgomot, test pe drumuri secundare, in Mantsala, pentru aclimatizare, test de manevrabilitate in zone urbane (Mantsala-Jarvenpaa-Vantaa-Helsinki-Espoo-Mantsala), test pe sosea pe traseul Mantsala-Jyvaskyla-Oulu-Pudasjarvi/Syote si, in ultimele doua zile, cate o proba de pornire la rece.
Mergand spre nord, pe E75, caravana a trecut prin Renkomaki inainte ca soferii sa schimbe masinile. Practic, distanta pe care a parcurs-o fiecare dintre ei cu un van a fost de circa 70 km. Pe cea mai mare parte a traseului pe sosea s-a mers cu 80-100 km/h, aspect destul de surprinzator,

Articole similare