Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Francezii imbina modelul german si birocratia proprie

Conform FNTR, in seara zilei de 14 februarie guvernul Frantei a depus un amendament care precizeaza modalitatea de aplicare a reglementarilor vizand detasarea salariatilor din transportul rutier si fluvial, pe de o parte, si salariul minim din aceasta tara, pe de alta parte. El se inscrie clar in suita legii Savary referitoare la o mai stricta responsabilizare a celor care dau dispozitii de detasare a angajatilor si seamana si cu reglementarea germana care impune aplicarea, de la 1 ianuarie 2015, a salariului minim din Germania pentru soferii implicati in operatiuni de transport international, cabotaj si transport intern.

Amendamentul vizeaza mai ales operatiunile de cabotaj si, chiar daca transportul international nu este inclus explicit, se pune intrebarea daca dupa adoptare nu-l va integra si pe acesta.
Concret, noul amendament spune ca firma straina va trebui sa-si desemneze un reprezentant in Franta care sa tina legatura cu autoritatile de control, ca declaratia prealabila de detasare va fi inlocuita cu un atestat de detasare, ca destinatarul va fi considerat cel care da comanda de transport (chiar daca e un expeditor) si ca el trebuie sa verifice daca se aplica reglementarile referitoare la detasare si la plata salariului minim din Franta. Iar firmele franceze destinatare ale transportului vor fi primele vizate in caz de control.

Articole similare

Ad