AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Frumoasa și bestia

T-Way este ultimul model reînnoit de Iveco în procesul de restructurare a gamei grele început acum doi ani. Astfel, S-Way a fost completat cu succes de X-Way, propunerea pentru transportul specializat în care sarcina utilă este importantă, dar care acoperă și transportul de materiale de construcții pe șosea, mai ales, cu tracțiune hidrostatică suplimentară pentru parcursul, de regulă scurt, de pe șantier. Cu o întârziere de aproape un an ca urmare a pandemiei, Iveco a lansat luna trecută T-Way, urmașul lui Trakker, la fel de puternic și robust, dar care vine cu toate avantajele aduse de familia Iveco Way – confort, siguranță, stil – și cu sisteme de asistență avansate, conectivitate și servicii care îi cresc disponibilitatea. „T-Way este frumoasa și bestia într-un singur vehicul, fiind atât robust, puternic, eficient și fiabil, cât și stilat, designul fiind o caracteristică importantă pentru orice vehicul italienesc”, a spus Thomas Hilse, Iveco Brand President. Sloganul de campanie – „Treat it bad” – sugerează că T-Way este camionul pentru care nu există misiune imposibilă, indiferent de teren.

Construit pe un șasiu de 10 mm grosime având o rezistență maximă la torsiune de 177 kNm, T-Way este potrivit pentru a fi utilizat în orice condiții dificile, pe șantier, în cariere sau în transportul de bușteni. Axa frontală nouă are o capacitate maximă de până la 9 t și un cuplu maxim de frânare record grație frânelor disc noi pe axa spate tandem. Noul T-Way este capabil să frâneze de la 60 la 0 km/h în doar 21 m, încărcat la capacitate.

Pentru Iveco, siguranța este la fel de importantă ca puterea și performanța, astfel că reducția în butucul roții este standard pe axa spate. Pentru tandemuri, Iveco oferă o suspensie pneumatică nouă care optimizează greutatea proprie a vehiculului și îmbunătățește performanțele off-road, grație gărzii la sol ridicate și unghiului de degajare mai bun.

Luca Sra (Chief Operating Officer IVECO Truck Business Unit), Thomas Hilse (IVECO Brand President) și Carmelo Impelluso (Head of Iveco Brand Europe), de la stânga la dreapta

Robustețea trenului de rulare este completată de fiabilitatea motorului Cursor 13, care oferă puterea adecvată atât pentru tracțiune, cât și pentru acționarea unei prize de putere. Motorul de 13 l poate dezvolta o putere maximă de 510 CP, cu 10 CP mai mult decât predecesorul său care a echipat modelul Trakker. Ca și înainte, este disponibil și motorul de 9 l pentru aplicațiile off-road mai ușoare. Motoarele Cursor sunt oferite cu cutia de viteză ZF Hi-Tronix cu 12 și 16 trepte, cu funcții specifice pentru aplicații off-road, cum ar fi Hill Holder sau Rocking Mode – modul de condus care decuplează ambreiajul când vehiculul este blocat în nămol prin eliberarea pedalei de accelerație – și Creep Mode, pentru manevrare precisă la viteze reduse prin simpla decuplare a pedalei de frână.

Când se merge pe șosea, eficiența transmisiei este îmbunătățită prin funcțiile Hi-Cruise: Cruise Control predictiv împreună cu schimbul treptelor de viteză în funcție de relief și funcția Eco Roll, care permite folosirea inerției când vehiculul rulează liber la vale. În acest fel, transmisia ZF Hi-Tronix comută în treapta de viteză cea mai potrivită pentru condițiile de mers, oferind un consum eficient de combustibil în condițiile unui interval de service ridicat.

Pentru o eficiență maximă a consumului, Iveco introduce Hi-Traction, sistemul de transmisie hidrostatică pentru versiunile autoșasiu 6×4, oferind tracțiune suplimentară pe axa față atunci când merge pe teren accidentat, cu o viteză de până la 25 km/h. Transmisia hidrostatică oferă avantajul unei sarcini utile mai mari în condițiile păstrării aceleiași tracțiuni ca un vehicul cu tracțiune integrală permanentă.

O altă noutate o reprezintă noua axă tandem de pe spate cu un suport turnat dintr-o bucată, mai ușor cu 325 kg, care crește sarcina utilă, în condițiile păstrării aceleiași rezistențe ca la modelul mai vechi.

La fel ca S-Way, noul camion pentru teren greu este echipat standard cu Connectivity Box, care asigură servicii de diagnosticare la distanță și mentenanță predictivă. În plus, conectând vehiculul la internet, managerul de flotă poate urmări poziția lui în orice moment prin intermediul serviciului Iveco On.

T-Way este disponibil în multiple versiuni cu tracțiune integrală (4×4 și 6×6 rigide și articulate, 8×8 rigide), cu diferite ampatamente de 4, 4,2 și 4,5 m și cu tracțiune parțială (6×4 rigide și articulate sau 8×4 rigide). Pentru a face mai ușoară carosarea vehiculelor, în noua arhitectură electronică și electrică Hi-Mux a fost încorporată o interfață easy access compatibilă cu cea mai nouă generație de sisteme de control. În același timp, noua gamă de prize de puteri include o variantă nouă, de tip sandwich, care dezvoltă un cuplu maxim de până la 2.300 Nm.

X-Way și T-Way acoperă orice aplicație off-road

Cu T-Way, Iveco acoperă acum aproape 98% din aplicațiile off-road de transport greu și ușor. X-Way este conceput pentru a putea fi folosit în aplicații care necesită utilizarea în 90% din cazuri pe șosea, fiind capabil să intre câțiva kilometri și în șantier pentru a livra materialele de construcții. T-Way se adresează celor care au nevoie să transporte sarcini grele în șantiere, mine sau cariere de piatră, pe când X-Way este alegerea ideală pentru un transport eficient, unde greutatea totală este un criteriu important de selecție. Iar versiunea SuperLight a X-Way este cel mai ușor vehicul din clasa sa.

T-Way oferă o capacitate de încărcare care merge mult peste limitele standard, ceea ce îl face ideal pentru piețele mai puțin sensibile în ceea ce privește greutatea totală.

„X-Way și T-Way sunt, așadar, diferite, dar au foarte multe în comun: versatilitate și posibilități multiple de configurare, cu soluții tehnologice care oferă eficiență maximă”, a precizat Carmelo Impelluso, Head of Iveco Brand Europe. Un exemplu ar fi sistemul Hi-Traction care oferă aderență, productivitate și putere pe teren dificil pentru a îmbunătăți stabilitatea și manevrabilitatea. „Cu T-Way, Iveco își va recuceri poziția strategică pe toate segmentele de piață off-road. T-Way a fost dezvoltat ca un produs strategic pentru piețe din întreaga lume, fiind fabricate și modele cu motor Euro 5 și Euro 3. T-Way este urmașul lui Trakker, dar, de asemenea, poartă amprenta familiei Iveco Way, oferind confort, siguranță, conectivitate și posibilitatea de a include diferite servicii pentru clienți. Acoperă complet arhitectura și cea mai bună conectivitate din clasa sa disponibilă pentru S-Way și X-Way, ceea ce ne dă posibilitatea de a oferi contracte de service dinamice. Grație Iveco Control Room și abilității sale de a anticipa potențialele probleme, clienții pot evita urgențele, programând din timp reparațiile neesențiale și intervalele de mentenanță, ceea ce poate să ducă la zero ore de neutilizare a mașinii din cauza unor probleme de service. O remarcă este că vânzările de autoșasiuri încep să crească atât ca procent din totalul de vehicule grele vândute, cât și ca număr de unități. Această tendință se remarcă de trei ani consecutivi, nefiind influențată de pandemia Covid-19, și va continua datorită investițiilor publice și private care se fac în sectorul construcțiilor în Europa. În ultimul trimestru al anului trecut am înregistrat un rezultat pozitiv în ceea ce privește vânzările, confirmat și în primul trimestru al acestui an, iar revenirea economică încă nu s-a produs. Familia Iveco Way oferă avantaje de extindere pe piața cumpărătorilor la bucată, în special de distribuție și transport pe distanțe lungi, pentru a recuceri șoferii și clienții importanți.” Carmelo Impelluso a precizat că targetul este atingerea unei cote de piață de 10% pe segmentul autoșasiurilor în următorii trei ani.

T-Way vizează piața românească de construcții

Comenzile pentru T-Way au început deja să curgă pentru versiunile cu motor Euro 6. Iveco estimează vânzarea a 4.500 de unități în acest an, 40% dintre ele fiind destinate țărilor europene. „Piețele de referință pentru Iveco sunt Italia și România, unde cererea de vehicule off-road este foarte mare, cerere care credem că se va păstra și anul viitor”, a spus Carmelo Impelluso.

Deși preconizează că T-Way va fi bine primit pe piețele europene, Iveco are așteptări mari și din regiuni din afara Europei, precum Africa, Orientul Mijlociu, Asia-Pacific, care absorb aproape jumătate din producția de camioane cu motor Euro 3 lansate anul trecut. „Vrem să beneficiem de avantajele aduse de acest nou produs off-road și să creștem și mai mult cota noastră de piață din aceste țări.”

Chiar dacă avantajele aduse de cutia automată au dus la popularizarea tot mai mare a acestei transmisii pentru vehiculele de construcții, T-Way este oferit și în varianta cu cutie manuală pentru acei clienți care doresc să aibă mai mult control în mai multe condiții de utilizare. Comparativ cu Trakker, T-Way aduce un TCO cu 15% mai mic.

„Cu familia Way, care reprezintă un plus enorm în ceea ce privește stilul, confortul, serviciile etc., am recucerit clienții pe care îi pierduserăm în timp atât în ceea ce privește flotele, cât și în segmentul de retail. Aproape jumătate din clienții care au cumpărat vehicule din noua gamă nu au avut niciodată în flotă Iveco. S-Way a cucerit inimile clienților noștri și aprecierea șoferilor datorită accentului pe care l-am pus pe confort și funcționalitate în cabine. Aș spune că în ultimele 20 de luni S-Way a fost cel mai individualizat vehicul din istoria Iveco, ceea ce arată că șoferii îl iubesc. În ciuda Covid-19, care practic ne-a împiedicat să lansăm așa cum trebuie acest produs, în ultimele 20 de luni am primit peste 20.000 de comenzi. Target-ul nostru pentru 2021 este de 8% în Europa, mai ales că avem acum disponibilă întreaga gamă de produse din familia Iveco Way”, a mai spus Carmelo Impelluso.

Articole similare