Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Furnizorul de solutii IT trebuie implicat 100%

Activand in zona de proiecte informatice pentru logistica si supply-chain, Cosmin Baroiu, business unit manager in cadrul iTrack Logistics, a adus in atentia participantilor la ExpoTranzit cateva din „lectiile invatate din implementarea solutiilor informatice dedicate logisticii“. Punctual, acesta a prezentat doua studii de caz, unul la furnizorul de servicii de salubritate si de colectare deseuri RER Group si altul la un distribuitor de produse lactate, explicand cat de importanta este, pentru ambele parti implicate, realizarea initiala a unui proiect pilot pentru activitatea de planificare la nivel strategic, tactic si operational. De asemenea, pentru ca furnizorul de solutii IT sa poata personaliza solutia, este benefica nu numai o cunoastere a industriei in care activeaza clientul, ci mai ales implicarea echipei de proiect in zonele practice, in depozit si in activitatea de distributie zilnica a soferului.
 

iTrack Logistics, parte a platformei iTrack, a adaugat de curand serviciilor telematice, de management al flotei si monitorizare GPS, o linie noua de business care ofera consultanta in supply chain, planificare si optimizare de rute si solutii mobile pentru soferi. „In cei zece ani de cand am inceput activitatea cu GPS tracking, am adaugat platformei din ce in ce mai multe functionalitati. Produsul iTrack Logistics este relativ nou si este gandit sa imbine planificarea cu executia operationala“, a punctat Cosmin Baroiu.

E nevoie de un proiect pilot viabil
O astfel de solutie a fost creata pentru RER Group, furnizor de servicii de salubritate si de colectare deseuri, o afacere complexa, cu foarte multe constrangeri, multe resurse, o multitudine de puncte de vizitare si o microzonare foarte complexa. „Am implementat o solutie de planificare la nivel strategic, tactic si operational, inclusiv cu o componenta de monitorizare in timp real a executiei acelei planificari. La final, clientul a obtinut posibilitatea de a deschide filiale noi, de a estima numarul necesar de resurse pentru a colecta intr-un judet, de a implementa o serie de rute fixe recurente, dar si rute ad-hoc, zilnice, pe volume. De asemenea, activitatea soferului a ajuns sa fie controlata si monitorizata structurat.“
Inainte de implementare, clientul a solicitat un proiect pilot, realizat in trei luni, care a cuprins o serie de optimizari si cateva rute pentru una din filiale. „Nu neaparat solutia a fost cea care a convins, ci modul in care s-a pus problema in proiect. Acum suntem in faza de extindere la nivel national. Coincidenta pozitiva a fost ca urma deschiderea unei filiale noi, despre care clientul nu avea nicio informatie sau experienta“, a mai spus Baroiu, completand: „trebuia sa construiasca de la zero o retea de colectare de deseuri pentru un judet care nu exista in portofoliu. In mod normal actiunea ar fi durat patru luni, insa, cu suportul nostru si al solutiei, am reusit in doua saptamani.“
RER Group detine un parc auto de peste 200 de vehicule, acopera sase regiuni principale si are mai mult de 100.000 de puncte de colectare in portofoliu si rute cu peste 500 de opriri. „Provocarea a venit din colectarile cu diferiti parametri: trebuiau separate deseurile reciclabile de cele menajere, masinile ofereau diferite grade de compactare si aveau mai multe tipuri de compartimente de incarcare, programe diverse de lucru, in functie de clienti si de locatiile de vizitare“, a explicat Cosmin Baroiu, subliniind ca orice client ar trebui sa poarte o discutie deschisa cu viitorul furnizor de solutii IT si sa solicite o pilotare care sa demonstreze ca solutia este valida si compatibila cu businessul.

Furnizorul de solutii IT trebuie sa cunoasca bine afacerea clientului
O alta implementare evidentiata de iTrack Logistics a fost realizata la unul dintre principalii distribuitori de produse lactate. „La inceputul lui 2017, acesta se confrunta cu unele probleme operationale, trebuind sa ia o decizie: fie sa implementeze un soft pentru a rezolva acele nevoi, fie sa externalizeze flota si operatiunile de distributie. A optat pentru achizitia unui soft si, chiar daca nu a solicitat un proiect pilot, a cerut o validare asupra faptului ca solutia e compatibila, constand dintr-un volum de date prelucrate pentru una din filiale, pentru o luna, cu anumite constrangeri si frecvente de vizitare pe diferite tipuri de clienti“, a explicat business unit managerul, mentionand ca nu a fost cazul de optimizare, ci de crearea unei solutii de la zero. „Scopul era sa vada nu numai capabilitatea, gradul de functionalitate a unui soft, ci si expertiza furnizorului IT. De la ei am invatat cat de importanta este pentru furnizorul de IT cunoasterea afacerii clientului.“
Distribuitorul detine un parc de peste 100 de vehicule si efectueaza peste 10.000 de livrari saptamanale catre 7.000 de clienti activi. Nevoia foarte mare de implementare a unei solutii IT venea din distributia capilara, respectiv din faptul ca avea intotdeauna de livrat de azi pe maine, iar planificarea se facea seara. „Planificarea era destul de bine structurata, pentru ca aveau angajati in companie care optimizau de ani de zile manual rutele si modul de livrare. Nevoia insa a fost in plecarea de la depozit“, a spus Baroiu, completand: „se descurcau sa grupeze marfa, sa construiasca rutele, sa obtina avizele si facturile si sa dea soferului tot ce are de facut, insa mai departe nu mai era nimic. Nu stiau ce se intampla in teren si de ce le pleaca multi soferi. Apoi, le era foarte greu sa integreze soferi noi, fiind dependenti de niste rute fixe si de un know-how la nivel de om. Noi am venit cu o componenta de a realiza si monitoriza in timp real executia planificarii. Le-am dat soferilor telefoane securizate, «industriale», cu o aplicatie dezvoltata de noi, gandita ca suport pentru ei.“

Exista o serie de recomandari general valabile
In urma realizarii acestor proiecte, si nu numai, reprezentantul iTrack Logistics recomanda ca, inainte de implementarea unui soft, sa fie validata compatibilitatea intre businessul clientului si al furnizorului. „Chiar daca un furnizor de solutii IT are experienta in industria in care activati, s-ar putea sa se confrunte cu o serie de provocari specifice cazului de business, pentru ca nicio distributie nu seamana cu alta, chiar daca e vorba de aceeasi industrie. De asemenea, incercati sa implicati inca din pre-achizitie cat mai multe persoane. Daca puneti la masa viitoarea echipa de proiect cu echipa de proiect a furnizorului, este necesar un interval de timp ca acesti oameni sa se cunoasca si sa lucreze mult mai bine ulterior.“
In plus, daca noul soft va trebui integrat cu un altul deja implementat, va trebui interactionat si cu furnizorul tert de solutii IT. „Am apreciat foarte mult cand clientul din industria de lactate ne-a ajutat si ne-a indemnat sa invatam cat mai mult din afacerea lui. Am petrecut foarte mult timp in depozit.“
Apoi, de mare ajutor este si etapizarea proiectului, respectiv adoptarea unei politici a „pasilor marunti“. Daca furnizorul ofera ceva palpabil intr-o anumita etapa, increderea utilizatorului este castigata mai usor. „Am putut aplica aceasta etapizare pentru ca aveam deja dezvoltata aplicatia mobila care putea fi data mult mai repede in lucru. Astfel, chiar daca nu erau optimizate rutele, pentru ca nu se finalizase implementarea, soferii si dispecerii puteau sa vada o parte din informatii. Atunci castigau incredere in organizatie, iar proiectul devenea din ce in ce mai sustinut.“
O alta recomandare facuta de Cosmin Baroiu se refera la demararea proiectului pe o regiune nici prea simpla, dar nici foarte complexa. De asemenea, acesta pune accent si pe importanta implicarii soferilor. „Am cerut acces la soferii mai vechi, iar managerul de proiect al clientului ne-a invitat sa fim helperi pe masinile de distributie. Am mers prin Bucuresti cu aplicatia mobila, iar astfel soferul a prins incredere. Aici am castigat foarte mult“, a incheiat acesta.
Daca sunteti interesati sa porniti un dialog privind implementarea solutiei iTrack Logistics in cadrul companiei dumneavoastra sau sa aflati mai multe informatii, va rugam accesati optimizare-rute.ro.

Articole similare

Ad
Ad