Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gama de camioane de santier testata intr-o cariera de nisip

Dupa ani de stagnare in tara noastra, domeniul constructiilor da semne de usoara revenire, mai ales in contextul in care parcurile constructorilor consacrati s-au tot invechit. Pentru a lua pulsul industriei si a permite firmelor specializate sa se familiarizeze cu gama de camioane si echipamente de constructii, Iveco a organizat un eveniment dedicat clientilor din Romania, Cehia si Slovacia intr-o cariera de nisip de la Valtice, Slovacia. Mai mult de 300 de participanti din cele trei tari, devenite aria de responsabilitate a fostului director al Iveco Romania si Bulgaria, Vincenzo Nicolo, atat clienti, cat si jurnalisti din presa auto de specialitate, au putut asista la finalul lui octombrie la X-Day, un eveniment de testare a vehiculelor Stralis X-Way si Astra atat on-road, cat mai ales off-road.


Iveco X-Ways, eveniment cu suport triplu Romania, Cehia si Slovacia, a prilejuit descoperirea, pentru unii, sau redescoperirea, pentru cei familiarizati cu familia X-Way, a intregii game de autocamioane grele ale Iveco. Spunem a intregii, pentru ca in flota demo era si Astra HD9, un vehicul dedicat exploatarilor de cariera, la volanul caruia ne-am aflat si noi pentru cateva ture si cu care nu am avut nicio emotie sa abordam pantele si urcusurile abrupte ori denivelarile specifice unui santier.
Gama Stralis X-Way nu reprezinta chiar o noutate, fiind lansata la finalul anului trecut, insa scopul evenimentului a fost prezentarea si promovarea noii serii, cu care Iveco se mandreste ca fiind „hibridul perfect, destinat pentru ambele tipuri de teren, on si off-road“. Beneficiind de succesul gamei Trakker, Iveco a lansat anul trecut camionul usor pentru constructii si servicii urbane Stralis X-Way, care combina sasiul si performantele off-road ale Trakker cu o sarcina utila mare, un consum eficient si rezultate foarte bune pe sosea.
Pentru a intregi imaginea de ansamblu, organizatorii au adus si echipamente de constructii cu sigla Case, companie ce este parte din holdingul international CNH Industrial N.V. De altfel, cariera de nisip din Valtice nu a fost aleasa la intamplare de Iveco, locatia oferind conditiile ideale pentru test drive-ul basculantelor Stralis X-Way. Au fost cinci asemenea vehicule, patru basculante 8×4 si un autotractor 4×2 cu punte fata ce a beneficiat de sistemul de tractiune auxiliara hidraulic Hi-Traction, pe care l-am condus de asemenea.
Pe langa camioanele propuse spre testare, terenul din cariera a fost adaptat corespunzator, astfel incat vehiculele sa poata fi prezentate static, in anumite pozitii, pentru a crea impresia ca lucreaza cu adevarat intr-o cariera. „Pentru Iveco, acest eveniment a fost oportunitatea perfecta de a intalni clientii si partenerii din aceste trei tari si de a le prezenta noile X-Way in conditii reale de operare. Sunt incantat sa am posibilitatea de a intari relatiile cu actualii clienti din Romania si de a stabili contacte personale cu cei din Cehia si Slovacia, unde am inceput sa lucrez in acest an”, a declarat Vincenzo Nicolo, Business Manager pentru Republica Ceha, Slovacia si Romania.
Cele cinci X-Way disponibile au rulat incontinuu pana seara tarziu, iar dupa cina care a avut loc in cortul special amenajat am asistat la moment de jet-surfing, chiar pe lacul din balastiera, sustinut de Aneta Sacherová, campioana mondiala in 2018 la acest sport. Evenimentul a fost incheiat cu un show musical al unei formatii locale, nu inainte de a asista la o parada a camioanelor Stralis X-Way, precedata de un spectacol cu lumini laser.

ASTRA HD9
Aflati pentru prima ora la volanul lui Astra HD9, un vehicul perfect pentru a fi folosit la munca bruta cum este cea intr-un santier de constructii, nu am putut sa ne reprimam entuziasmul la abordarea unor pante cu unghi de 40O, iar pedala de frana trebuia manevrata cu atentie. Am condus versiunea 8×6, destinata utilizarii extrem de dure, pe terenuri mocirloase sau nisipoase. Faptul ca era echipata cu transmisia automata Allison cu 16 trepte – apropo nu s-a mers decat in treptele inferioare, specifice condusului in santier – nu a facut decat sa ridice nivelul de confort si de siguranta pentru sofer, care nu mai trebuie sa isi faca griji pentru schimbarea treptelor de viteza atunci cand camionul urca o panta abrupta si apoi imediat urca sau ia un viraj. Utilizarea intr-un mediu dur este data de sarcina utila pe axa fata de pana la 10 t, insa piesa de rezistenta, la propriu, este sasiul din otel special, cu cel mai inalt nivel de rezistenta si elasticitate ridicata, multumita celor doua grinzi plate care ruleaza paralel intre ele pe toata lungimea si sunt imbinate una cu cealalta prin traverse. Astra HD9 este propulsat de motorul Cursor 13, ale carui puteri variaza intre 410 si 560 CP.

Stralis X-Way
Stralis X-Way e genul de camion de sosea cu care intri in santier fara prea mari batai de cap si iti faci treaba cu el. Iveco spune despre acest model ca este proiectat pentru a fi folosit atat on-road, cat si pe teren moderat, fiind o combinatie intre sasiului Trakker si calitatile Stralis. In evenimentul de la Valtice am urcat la volanul lui X-Way 8×4 care, pe alocuri, adica pe rampele mai dificile, s-a transformat in 8×6 multumita sistemului de tractiune auxiliara HI-TRACTION instalat, oferind un plus de aderenta pe axa fata, imbunatatind stabilitatea vehiculului si siguranta celui de la volan atunci cand se merge pe teren accidentat.
In functie de modul de rulare, soferul are la dispozitie trei tipuri de setari: ON, OFF si ON+. Prima beneficiaza de toate caracteristicile Stralis in privinta accesului in cabina si a vizibilitatii, cea de-a doua setare este destinata utilizarii pe terenuri greu accesibile, in timp ce ON+ este un mix intre cele doua. Asa cum se cunoaste deja, versatilitatea lui Stralis X-Way este data de versiunile numeroase, cu doua sau patru axe, trei tipuri de transmisii – manuala, automata Allison si automatizata ZF Hi-Tronix cu 12 sau 16 trepte – prize de putere cu cuplu de pana la 2.450 Nm si motoarele Cursor de 9, 11 si 13 l, cu puteri intre 310 si 570 CP. Tehnologia HI-SCR cu care sunt dotate propulsoarele, fara EGR si regenerare fortata, reduce semnificativ emisiile, imbunatateste eficienta carburantului si reduce costurile de intretinere a vehiculului. Solutia este destinata, in primul rand, pentru transportul de materiale de constructii pana in santiere, adesea situate in orase, unde sistemele EGR sunt afectate de productia de particule de carbon. Absenta EGR aduce, de asemenea, beneficii in ceea ce priveste sarcina utila mai mare, eliminand o greutate inutila.

Articole similare