Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gama grea si-a incetinit ritmul de crestere

In primele trei trimestre din 2014 s-au inmatriculat pentru prima data in Romania 10.101 autovehicule comerciale noi (din care 470 de autospeciale si opt vehicule incomplete) si 34.866 rulate (690 de autospeciale), iar 27.596 au fost reinmatriculate (618 autospeciale si doua vehicule incomplete), fata de 8.772 (597 de autospeciale si sapte vehicule incomplete), 33.798 (815 autospeciale), respectiv 27.466 (554 de autospeciale si doua vehicule incomplete) in aceeasi perioada din 2013.
 

Cresteri s-au inregistrat la trei categorii de greutate totala, cele mai importante fiind, ca si dupa primul semestru din 2014, in ceea ce priveste autovehiculele de peste 16 t si semiremorcile.

Din categoria vehiculelor comerciale cu greutatea totala maxim admisa de pana la 3,5 t au fost inmatriculate 7.227 de unitati noi, din care 341 de autospeciale, in crestere fata de cele 6.457 din aceeasi perioada a lui 2013 (cand insa au fost mai multe autospeciale: 464).
Lider de piata detasat ramane Dacia (cu 1.521 de autoutilitare si 182 de autospeciale, in crestere fata de 2013), urmat, ca si in primele trei trimestre ale anului trecut, de Ford (in scadere, cu 712+6) si apoi de Fiat (712+4), Mercedes-Benz (671+13), Volkswagen (556+63), Renault (607+8), Peugeot (606 autoutilitare), Citroën (348+13), Toyota (262+2), Iveco Daily (252+6), Nissan (129+14), Mitsubishi (120 de autoutilitare) s.a.
Asta in timp ce dupa primele trei trimestre din 2013 lider de piata a fost Dacia (1.260 de autoutilitare si 265 de autospeciale, din care 55 carosate de Okura), urmat de Ford (898+11), Renault (629+23), Citroën (513+74), Volkswagen (482+22), Mercedes-Benz (453+18), Fiat (440 de autoutilitare si 24 de autospeciale) s.a.
La acestea se adauga 60 de autovehicule comerciale noi de 3,5-6 t (din care patru autospeciale), in scadere fata de cele 72 (12 autospeciale) din 2013.
Lider de piata este, ca si in 2013, Mercedes-Benz (25 de autoutilitare si o autospeciala, in scadere fata de cele 33+1 din primele noua luni ale anului trecut), urmat de Iveco (tot in scadere, cu 10+1, fata de 18+6 in 2013), Ford si Renault (cate sase autoutilitare, fata de doua autoutilitare, respectiv una in 2013), Volkswagen (5+1, fata de 6+1), Isuzu (patru autoutilitare si niciuna in 2013) si Multicar (1+1, fata de o autospeciala anul trecut).
Pe segmentul de autovehicule comerciale cu greutatea totala maxim admisa de 6-16 t au fost inmatriculate in primele trei trimestre ale anului 212 unitati (din care 44 de autospeciale), in usoara crestere fata de cele 181 din aceeasi perioada a lui 2013 (cand insa au fost mai multe autospeciale: 67).
Cele mai mari vanzari le-a inregistrat Iveco (80+6), urmat la mare distanta de MB (23+13), MAN (21+7), DAF (13+11), Mitsubishi (opt autoutilitare), Isuzu (8+4), Volvo (7+1), Avia (patru autoutilitare) …

Articole similare