Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Gefco, in top 3 in Occident

Gefco a avut in 2008 un venit de aproximativ 60 de milioane de euro pe segmentul vehiculelor pe doua roti, adica o crestere de aproape 15% fata de 2007. In 2008, compania a operat peste 300.000 de unitati, dupa 260.000 in 2007 si 230.000 in 2006. Gefco a intrat pe acest segment in 2000 si se claseaza astazi in top 3 in Europa Occidentala in ceea ce priveste logistica pentru vehiculele pe doua roti, principalii clienti fiind producatori care detin fabrici de asamblare in Europa si importatori europeni de motociclete produse in Asia, in special in China.
 

Cea mai mare piata europeana pentru vehiculele pe doua roti o reprezinta Italia (scootere in special), unde in 2008 s-au inregistrat 420.000 de astfel de vehicule, dar Gefco vizeaza si pietele mai noi, ca America de Sud, Argentina in special, unde in 2008 s-au vandut 600.000 de unitati, fata de numai 400.000 de automobile. Gefco face logistica pentru o fabrica din Buenos Aires care asambleaza biciclete din piese importate din China, operatorul realizand primirea containerelor, vamuirea si depozitarea componentelor.
O alta piata importanta pentru vehiculele pe doua roti de pe continentul sud-american este Brazilia, unde segmentul e in crestere, cu un milion de unitati pe an. Si aici Gefco are operatiuni constand in gestionarea importurilor de biciclete de teren aduse pe cale maritima. „In timp ce GEFCO Franta a fost pionier in acest sector in 2003, reprezentante din alte tari indica, de asemenea, o crestere puternica. Acest lucru se reflecta in succesul din 2008 si inceputul lui 2009 in Italia, Romania (cu circa 10 importatori) si in Portugalia (cu o marca de scooter de top). Acest succes se intinde tocmai pana in Argentina”, a declarat Mohamed El Mordi, seful liniei pentru vehiculele pe doua roti.
In Italia, Gefco a distribuit, in 2008, 58.000 de unitati, avand drept clienti pentru logistica peste 20 de marci. Iar in martie anul trecut Gefco Italia a incheiat un contract de distributie pentru aproximativ 70.000 de motociclete/an, pe care le livreaza catre 500 de reprezentante. Daca in 2003 piata de vehicule pe doua roti din Europa de Est reprezenta doar 3% din totalul pietei europene, aceasta a crescut puternic pe parcursul ultimilor ani.
In Romania, cea mai mare parte a vehiculelor importate provin din China si Coreea. In 2008, Gefco a distribuit in tara noastra circa 7.500 de astfel de vehicule, mult sub volumul din Franta (90.000 de unitati), dar considerabil peste cel din Polonia (500).

Solutii personalizate
Principala provocare in ceea ce priveste logistica pentru vehiculele pe doua roti o reprezinta caracterul sezonier, dar si instabilitatea produsului in sine pe durata transportului si depozitarii. Pentru ca acest segment de activitate este in crestere, Gefco a creat un departament special care se ocupa cu manipularea si distribuirea vehiculelor pe doua roti ambalate si neambalate.
Avantajul Gefco in acest segment al logisticii este oferta 2Wheeler, solutie de transport multimodal door to door care implica diferitele domenii in care activeaza Gefco, inclusiv transport rutier, maritim si aerian, logistica cu platforme si reprezentare vamala si fiscala. Sunt servicii din ce in ce mai cautate, deoarece clientul poate economisi astfel timp si bani (prin scutire de TVA pentru vehiculele importate). Operatorul poate dezvolta planuri de transport multimodal care includ si formalitatile fiscale si vamale, sau poate prelua sarcina formalitatilor fiscale. Pentru transportul rutier, Gefco dispune de camioane cu doua punti pentru distante mari si vehicule de livrare pentru oras. In ceea ce priveste logistica de expediere, operatorul poate executa si montarea rotilor din fata si premontarea ATV-urilor, asa cum se intampla cu cele provenite din China, care sunt apoi livrate in forma finala catre punctele de comercializare din Franta. Una din solutiile oferite de operator este sistemul GefBox, care presupune folosirea containerelor reutilizabile din plastic, ce ofera protectie sporita componentelor transportate, scutesc producatorul de necesitatea de a cumpara ambalaj durabil si reduc volumul de deseuri in fabrica, ceea ce duce la o activitate mai curata si economie de spatiu si bani.

Articole similare

Ad
Ad