Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grampet Logistics organizează tranzitul Constanța – Budapesta pentru primul tren din Middle Corridor pe ruta China – România – Ungaria

Încărcat cu 41 de containere de 40 ft, trenul vine din China pe ruta Trans-Caspică, cu trecere prin Kazahstan, Azerbaijan, Georgia, România și Ungaria. Grampet Logistics organizează transportul feroviar pe segmentul Constanța – București – Craiova – Timișoara – Curtici – Budapesta, prin intermediul operatorilor săi Grup Feroviar Român și Train Hungary, potrivit informațiilor obținute de Tranzit. Trenul a plecat astăzi, 3 iunie, din portul Constanța spre Budapesta.

Proiectul, finalizat în urma unor luni intense de eforturi logistice și comerciale, a implicat șase țări (China, Kazahstan, Azerbaijan, Georgia, România și Ungaria), operatorii de stat din țările asiatice și Grupul GRAMPET, prin prisma statutului său de membru al asociației Middle Corridor – Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică (TITR).

Sorin Chinde, Vice Președintele Diviziei Transporturi GRAMPET Group

Apartenența GRAMPET la TITR este un element important, care ne-a condus la situația ca în sfârșit zilele acestea să avem primul tren de containere din China pe această rută, tren remorcat de operatorii din grupul GRAMPET. Noi lucrăm la acest proiect de câțiva ani, dar am înregistrat întârzieri majore din cauza pandemiei. În prezent lucrurile se precipită, în parte datorita situației din Ucraina și sancțiunilor la care este supusă Federația Rusă. Estimăm ca după câteva trenuri de test, va exista un trafic regulat de containere care va tranzita România în drumul către Vestul Europei“ – Sorin Chinde, Vice Președintele Diviziei Transporturi din cadrul Grupului GRAMPET, pentru revista Tranzit.

Transportul a plecat din Guiyang cu o încărcătură de 41 de containere de 40 ft (dimensiune standard echivalentă cu 12 metri lungime și 2,4 metri lățime) și acoperă ruta China – Kazahstan – Marea Caspică – Azerbaijan – Georgia – Marea Neagră – România – Ungaria. Grupul GRAMPET organizează transportul feroviar pe segmentul Constanța – București – Craiova – Timișoara – Curtici – Budapesta, prin intermediul operatorilor săi Grup Feroviar Român și Train Hungary. Din portul românesc, noul tren a plecat astăzi, 3 iunie, spre Budapesta.

Din analiza noastră sunt două obstacole care trebuie depășite dacă vrem să avem acest tranzit prin România. Primul este timpul de tranzit pe distanța Constanța- Curtici, al doilea este staționarea în Curtici până la trecerea frontierei. Pentru amândouă am găsit soluții rezonabile și intenționăm să parcurgem cu aceste trenuri distanța Constanta-Budapesta în 48 de ore“, a mai spus Sorin Chinde pentru Tranzit.

Activarea Middle Corridor prin Portul Constanța a fost unul dintre obiectivele strategice fixate de Grupul GRAMPET prin aderarea la TITR. Pandemia a blocat temporar acest proiect, dar contextul geopolitic și economic actual, care retrasează lanțurile globale de distribuție, a impus o revenire și o lansare rapidă.

Articole similare

Ad