Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gras s-a alăturat Fliegl și D-Tec, producători reprezentați deja în România

2022 a fost pentru Evo Trailers un an mai bun decât 2021 din punct de vedere al vânzărilor de vehicule Fliegl (22 de semiremorci cu prelată), D-Tec (52 de semiremorci pentru transport de containere, nu toate înmatriculate însă până la final de an) și Gras (10 semiremorci pentru transport de cereale, dintre care șase pentru România și patru pentru Ucraina și Republica Moldova). Iar cifra de afaceri și profitul au crescut și ele semnificativ. Interesant în cazul Evo Trailers a fost faptul că prețurile vehiculelor, odată negociate, nu s-au modificat până la livrare, ci eventualele scumpiri au fost împărțite între producători și dealer.

Din cauza lipsei de disponibilitate a semiremorcilor, cei mai mulți clienți au preferat să cumpere modele standard comandate de Evo Trailers în avans și aflate pe stoc sau care puteau fi livrate rapid, și să nu le configureze la momentul semnării contractului, de aceea nu este vorba de versiuni cu numeroase opționale.

Cea mai mare comandă a fost de 21 de semiremorci pentru transport de containere către un client din Suceava, în rest a fost vorba de loturi mici, de până la 10 semiremorci/client.

Evo Trailers nu a tranzacționat în 2022 semiremorci rulate din cauza scumpirii lor, pe fondul lipsei de disponibilitate a semiremorcilor noi, și nici nu oferă, din cauza lipsei stocurilor, vehicule spre închiriere, deși cererea este în creștere.

Și pentru D-Tec, Fliegl și Gras livrarea a fost o adevărată problemă în 2022, câtă vreme durata de fabricație a fost de 8-12 săptămâni, iar acest termen a fost adesea depășit din cauza lipsei unor subansamble.

Strategia Evo Trailers a presupus ca firma să-și susțină clienții menținând prețurile odată agreate, iar pentru asta a negociat dur cu producătorii, așa cum declară directorul de vânzări Alexandru Butilică, „astfel încât cumpărătorii nu au fost nevoiți să plătească în plus nici măcar un euro. Producătorii de semiremorci au toate pârghiile necesare să mențină prețul, pentru că marjele lor de multe ori au inclus și o marjă de risc. Astfel, o parte din modificările de preț au fost împărțite între fabrică și noi ca dealer oficial al producătorilor și sperăm ca pe viitor clienții să aprecieze implicarea și susținerea noastră.”

Pe parcursul anului trecut prețurile semiremorcilor au crescut în total cu circa 20% față de 2021, mai ales din cauza scumpirii oțelului (cost care s-a simțit în primă fază la producător) și ulterior din cauza ușoarelor creșteri trimestriale ale prețurilor subansamblelor (axe și sisteme de frânare), conflictul din Ucraina fiind principalul factor de creștere a prețurilor și costurilor de producție. „Iar după stabilizarea prețului oțelului, când consideram că totul revine la normal, a mai fost anunțată o creștere de preț, ce se va reflecta în primul trimestru din 2023 din cauza scumpirii energiei electrice și gazelor. Astfel, unii producători au anunțat deja o rectificare cuprinsă între 5% și 10% începând cu 1 ianuarie 2023.”

O altă provocare au reprezentat-o în 2022 condițiile de finanțare – creșterea Robor. Aceasta nu a influențat direct vânzările Evo Trailers, dar au existat clienți care s-au răzgândit după ce au primit aprobarea condițiilor de leasing financiar.

Gras, asaltat de cereri de la transportatorii ucraineni

 Producătorul polonez Gras pe care îl reprezintă Evo Trailers a fost asaltat de cereri din partea transportatorilor ucraineni pentru bene de cereale, ceea ce face o comandă dată acum să fie produsă începând cu mai 2023. „Iar acest termen ne limitează în a mai putea face o previziune pentru 2023. În plus, și prețul crescut al produselor noi și lipsa stocurilor și a locurilor în producție ne dau de gândit asupra creșterii dorite în 2023”, conchide Alexandru Butilică.

Articole similare