Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grup de lucru diurnă: încă 4 ore de discuții fără rezultat

Grupul de lucru constituit din ANAF, Inspecția Muncii, Ministerul Muncii și Ministerul Finanțelor s-a poticnit astăzi după o discuție de patru ore, în care reprezentanții industriei de transport au adus toate argumentele legale potrivit cărora orice indemnizație de delegare/detașare sau diurnă nu pot fi impozitate dacă sunt acordate în limita a 2,5 ori suma prevăzută pentru funcționarii statului în situații similare.

Motivele – care au umplut deja zeci de pagini ale revistei Tranzit în ultimii doi ani – au fost întoarse de ANAF prin afirmația că indemnizațiile plătite de transportatori șoferilor au fost plătite în multe cazuri dintre cele instrumentate de ANAF pentru a acoperi în fapt o prestație de natură salarială, nefiind acordate pentru a suplini disconfortul că șoferul este îndepărtat de mediul său obișnuit de muncă. Unele afirmații ale transportatorilor controlați – și anume că acordă indemnizații diferențiate de la un lucrător la altul sau de la o lună la alta în funcție de țara unde se află cursa sau de cât de profitabil e o cursă sau alta – au fost calificate de reprezentanții ANAF ca dovadă a faptului că indemnizația se acordă în funcție de performanță sau de productivitate, care reprezintă un atribut al unui venit de natură salarială.

Astfel, ANAF nu este de acord cu interpretarea juridică a tuturor avocaților și consultanților fiscali ai operatorilor de transport, care aduc ca sprijin Codul fiscal, care prevede că orice indemnizație sau orice sumă de bani acordată pentru altceva decât a acoperi cheltuielile de cazare și transport este neimpozabilă în limita a 2,5 ori suma acordată funcționarilor publici.

În concluzie, grupul de lucru se va reuni marți, 25 mai, pentru ca industria transporturilor să își exprime încă o dată (pentru a câta oră?) propunerile de soluționare a problemei diurnelor. Propunerile transportatorilor rămân în continuare amnistia fiscală pentru controalele efectuate până acum și orice alt control fiscal pe problematica diurnelor pe legislația actuală, până ce grupul de lucru nu își va încheia misiunea interpretării unitare a legislației fiscale și a muncii în materie.

Industria transporturilor așteaptă încă cu nerăbdare o poziție oficială a ANAF în legătură cu corectitudinea controalelor de până acum pe diurnă – inclusiv a celor deja soluționate nefavorabil pentru ANAF în instanță – care nu a fost făcută în niciuna dintre cele trei întâlniri de până acum.

Articole similare

Ad