Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Guvernul Poloniei elimină deocamdată testele pilot cu LHV sau megatrailere din proiectul legii circulației

Pe 17 iunie, Consiliul de Miniștri din Polonia a adoptat un proiect de lege care modifică Legea circulației rutiere și Legea privind asigurarea obligatorie și elimină propuneri de reglementare esențiale pentru industria de logistică, transport și expediții, care trebuiau să permită lansarea în Polonia a unui program pilot de teste cu vehicule articulate (EMS) pentru transportul de bunuri, precum și cu combinații a căror lungime sau greutate depășește condițiile tehnice aplicabile în prezent (LVH sau megatrailere).

În aceste condiții, asociația operatorilor polonezi de transport și logistică TLP se arată din nou dezamăgită de executiv, deoarece prin adoptarea reglementărilor eliminate firmele din domeniu sperau să crească eficiența transportului, să rezolve parțial problema lipsei de șoferi profesioniști și să scadă emisiile de CO2 din transport. Iar producătorii de semiremorci și remorci care așteptau comenzi noi pentru un segment de piață anterior nedescoperit ar putea fi și ei dezamăgiți.

De altfel, pentru reglementările eliminate industria de transport și logistică din Polonia, inclusiv TLP, au militat timp de peste 10 ani.

Eliminarea prevederilor care permit utilizarea limitată a LHV ca parte a unor teste pilot proiect arată, așa cum subliniază TLP,  o lipsă de înțelegere a nevoilor reale ale economiei poloneze și ale industriei de logistică și transport, care este lider în UE și care are ambiția de a transforma Polonia în hub regional. Situația este cu atât mai dezamăgitoare, în opinia TLP, deoarece sunt mulți ani de când guvernul restricționează accesul la soluții de acest tip, utilizate deja de concurenții din Finlanda, Germania, Norvegia, Belgia, Danemarca, Cehia, Spania și Portugalia.

TLP admite că propunerile eliminate din actualul proiect vor fi incluse în următoarea modificare a Legii circulației rutiere, dar, având în vedere ritmul lucrărilor legislative al actualului guvern și numărul mare de proiecte de lege și reglementări neterminate realizate de Ministerul Infrastructurii, șansele ca adoptarea lor să aibă loc în actuala legislatură sunt minime, deci oportunitatea de a folosi vehicule mai eficiente și mai ecologice va fi amânată pentru o perioadă lungă, în care se pierde din competitivitatea la nivel european.

Sursă foto: TLP

Articole similare

Ad