Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Hyzon a vândut camioane pe hidrogen de 154 t

După finalizarea construcției fabricii sale europene, situată în Olanda, pentru construcția de camioane electrice cu pilă de combustie pe bază de hidrogen, Hyzon Motors, cu sediul în SUA, a anunțat la începutul lunii iulie 2021 semnarea unui contract pentru furnizarea unui camion cu o masă totală de 154 t, electric și alimentat cu hidrogen, unui grup european care operează în domeniul transporturilor grele și transport excepțional. Producătorul nu a specificat numele cumpărătorului.

Într-un articol, Hyzon Motors explică faptul că produc „pila de combustie cu cea mai mare densitate de pe piață, așa cum este verificat de autoritățile terțe de testare” și că această tehnologie ar permite construirea unui astfel de complex de vehicule grele. „Această dezvoltare tehnologică va demonstra că vehiculele cu pilă de combustie cu hidrogen pot înlocui motorina chiar și pentru aplicațiile cele mai grele”, a declarat CEO-ul companiei, Craig Knight.

Hyzon nu a furnizat detaliile tehnice ale camionului, afirmând doar că va avea o putere de 480 kW, aproximativ 653 CP. Compania adaugă că interesul pentru camioanele grele cu hidrogen a fost exprimat și de potențialii clienți europeni și australieni și, în acest din urmă caz, și de companiile miniere. Între timp, Hyzon se pregătește pentru o cotare la bursă din SUA pe Nasdaq, printr-un parteneriat cu Decarbonization Plus Acquisition Corporation.

În ceea ce privește transportul rutier convențional, Hyzon s-a alăturat consorțiului european HyTrucks, creat pentru dezvoltarea vehiculelor industriale cu hidrogen, care își propune să pună în uz o mie de camioane cu pile de combustie cu 25 de stații de realimentare până în 2025. Aceste camioane vor circula în Belgia, Olanda și Germania de Vest. HyTrucks a fost fondată de Air Liquide, Dats 24 și porturile Rotterdam, Anvers și Duisburg.

Articole similare

Ad