Daimler Truck şi-a prezentat aseară, înainte de debutul IAA Transportation 2024 de la Hanovra strategia pentru perioada următoare, concentrată pe decarbonizare și digitalizare. Noutatea principală pe care se axează atât standul Daimler Truck la IAA 2024, cât şi strategia comercială a producătorului german, o reprezintă camionul electric cu baterii Mercedes-Benz eActros 600 ca soluţie de decarbonizare a transportului de mărfuri pe distanțe lungi, care este responsabil pentru două treimi și, prin urmare, cea mai mare parte a emisiilor de CO2 din traficul de camioane. Capacitatea mare a bateriei de peste 600 kWh și noua punte motoare electrică, deosebit de eficientă, dezvoltată intern, permit eActros 600 să atingă o autonomie de 500 km fără încărcare intermediară. Autonomia este garantată pentru utilizare reale de trafic, pentru un camion de 40 t, şi poate fi depăşită dacă şoferul conduce eficient energetic sau dacă ruta permite reîncărcarea bateriei prin frânare regenerativă.
În această vară, două prototipuri aproape de producția de serie au participat la cel mai amplu test din istoria MB Trucks, care a durat aproape șapte săptămâni, parcurgând peste 15.000 km prin 22 de țări europene, pentru a demonstra performanța operațională a eActros 600. Fiecare dintre cele două e-truck-uri încărcate aproape la capacitate (40 t greutate totală) a folosit exclusiv stațiile publice de încărcare, demonstrând că, deşi infrastructura europeană de încărcare nu este încă pusă la punct, există totuşi soluţii în majoritatea ţărilor pentru cei care vor să facă trecerea la transport cu zero emisii pe distanţe lungi.
Prototipul echipat cu echipament special pentru măsurarea consumului a reușit să atingă un consum mediu de 103 kWh la 100 km pe întreg traseu de peste 15.000 km (testul realizat de revista Tranzit pe traseul Barcelona-Valencia s-a terminat cu un consum mediu de 96 kWh la 100 km). Calculând conținutul energetic al motorinei, acest lucru s-ar traduce printr-un consum de aproximativ 10 litri la 100 km, ceea ce ar fi fost imposibil de realizat cu un camion cu motor convențional. În numeroase etape zilnice ale turului, ar fi fost chiar posibil, teoretic, să se atingă autonomii de peste 600 km fără încărcare intermediară. În medie, a fost posibilă acoperirea cu energie recuperată a aproximativ 25 % din puterea de propulsie consumată de eActros 600.
În funcție în special de traseu, topografie și temperatură, consumul zilnic a variat între 85 kWh la 100 km – în timpul coborârii de la Madrid la Bilbao (aproximativ 360 km), în condiții rutiere și meteorologice foarte bune – și 140 kWh la 100 km de la Alta (la aproximativ 240 km de Polul Nord), cu o temperatură minimă de 7 grade Celsius, dintre care o parte a constat în drumuri neasfaltate. De-a lungul călătoriei, aproximativ 30 de jurnaliști din 20 de țări europene, majoritatea la volan, au pus la încercare performanțele operaționale ale celuilalt prototip – nu numai în ceea ce privește consumul, ci și, de exemplu, în ceea ce privește dinamica manevrabilității. Chiar și cu acest vehicul, consumul a fost cu doar aproximativ 6 procente mai mare în medie. Acest lucru înseamnă că autonomia declarată de 500 km cu o singură încărcare a bateriei s-a dovedit a fi un factor de planificare realist pe parcursul călătoriei.
Daimler Truck sărbătorește începerea producției de serie a eActros 600 la sfârșitul lunii noiembrie a acestui an, la uzina Mercedes-Benz Wörth. Primele vehicule pentru clienţi ale eActros 600 urmează să fie produse și înmatriculate până la sfârșitul anului. De asemenea, uzinele Daimler Truck din Mannheim, Kassel și Gaggenau joacă un rol important, furnizând componentele necesare pentru acționarea electrică pe baterii a modelului eActros 600, cum ar fi puntea electrică, componentele transmisiei și cutia frontală, care combină numeroase componente de înaltă tensiune și joasă tensiune și este situată sub capotă, în locul motorului diesel.
Ca parte a „Daimler Truck Media Night” de duminică de la Hanovra, eActros 600 a făcut o călătorie nocturnă dus-întors la Berlin, în primul rând, pentru a oferi o demonstrație live a capacității sale de utilizare în viața de zi cu zi și, în al doilea rând, pentru a transmite un mesaj factorilor de decizie politică nu numai din Berlin, ci și din Bruxelles: Vehiculele cu emisii zero ale Daimler Truck sunt gata, acum trebuie să urmeze infrastructura de încărcare.
De la începerea vânzărilor la sfârșitul anului trecut, Daimler Truck a înregistrat deja 2 000 de comenzi pentru eActros 600 și există, de asemenea, scrisori de intenție care totalizează o cifră cu patru cifre.
Schimbare la vârf
După cum a anunțat compania la începutul lunii septembrie, Consiliul de Supraveghere al Daimler Truck Holding AG a numit-o pe Karin Rådström în funcția de Chief Executive Officer al companiei începând cu 1 octombrie 2024, ea fiind numită în această funcție până la 31 ianuarie 2029. Ea îi va succeda lui Martin Daum, care va demisiona simultan din funcția de CEO, deschizând astfel calea pentru următorul capitol al transformării companiei. Martin Daum va rămâne membru cu drepturi depline al Consiliului de administrație până la 31 decembrie 2024, pentru a sprijini o predare-primire fără probleme. Pentru moment, Karin Rådström va rămâne responsabilă pentru Mercedes-Benz Trucks până când se va decide succesiunea sa.