AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IAA Hanovra isi deschide portile pe 22 septembrie

IAA Hanovra ramane cel mai mare targ de vehicule comerciale, pentru editia din acest an (cea de-a 66-a) fiind inchiriati nu mai putin de 272.000 m2 de spatiu expozitional. Aproximativ 2.000 de expozanti din 52 de tari isi vor prezenta noutatile, multe dintre ele in premiera. Pana acum au fost anuntate deja 320 de premiere mondiale si alte 100 de premiere europene, insa numarul total al acestora nu se va cunoaste exact decat la eveniment. Caracterul international al IAA este confirmat de procentul impresionant de expozanta straini – 61% – precum si de cel peste 1.000 de ziaristi acreditati, din 50 de tari.
 

Sloganul acestei editii IAA Hanovra este „Driven by Ideas“, in concordanta cu tendintele pentru care sectorul vehiculelor comerciale isi prezinta solutiile (automatizare, digitalizare, propulsii alternative, logistica urbana etc.). Si pentru prima data a fost desemnata si o tema speciala, „Noua mobilitate in logistica mondiala”. Aceasta va putea fi vazuta la toate standurile si la congrese, precum si in zonele exterioare, unde vor avea loc demonstratii interactive. In plus, vizitatorii vor putea merge in tururi ghidate, organizate in functie de diferite tematici.  
Obiectivul tuturor este foarte clar: conectivitatea face transportul mai eficient si mai sigur, a declarat Matthias Wissmann, presedintele Asociatiei Industriei Auto Germane (VDA). „Vehiculele comerciale devin tot mai inteligente. Pe viitor, camerele multifunctionale, radar-ul si senzorii cu ultrasunete vor fi «ochii si urechile» sistemului automat si asistat de conducere. Camioanele vor putea fi avertizate in timp real despre blocajele din trafic, iar sistemele de asistenta de urgenta sunt deja functionale. Si atunci cand camioanele viitorului cu conducere automata vor rula pe autostrada in convoi – ceea ce numim «platooning» – se va reduce consumul de carburant si va creste siguranta. Chiar daca pe viitor vom avea un mix de sisteme de propulsie, motorizarea diesel va continua sa joace un rol esential in transportul pe distante lungi (camioane), mai ales ca standardul Euro VI le face eficiente, economice si ecologice. In logistica insa tendinta este evidenta spre sistemele alternative – vehicule hibrid si electrice“.  
Piata auto isi revine, a mai aratat Wissmann. „Anul trecut, vanzarile camioanelor de peste 6 t au crescut in Europa de Vest cu 14%, ajungand la 259.000 de unitati. Iar in primele sapte luni ale anului au mai crescut cu inca 12 procente, dovada a faptului ca economia acestor tari este in crestere. Per total se estimeaza ca in 2016 sa fie vandute 280.000 de camioane peste 6 t. Aceeasi evolutie pozitiva se constata si pe piata utilitarelor usoare, in ultimii doi ani volumele crescand semnificativ. Piata nord-americana a redus „ritmul” in 2016, dupa sase ani consecutivi de vanzari in crestere. Dimpotriva, dupa doi ani slabi, China revine cu volume consistente de vanzari. Rusia si Brazilia raman principalele motive de ingrijorare ale pietei mondiale, pentru ca aici cererea este foarte mica si nu se vad solutii de imbunatatire la orizont“.
Cea de-a 66-a editie IAA Hanovra se va desfasura intre 22 si 29 septembrie 2016.

Articole similare

Ad
Ad