Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale din lume, și-a prezentat duminică calea către un transport durabil, în așteptarea târgului IAA Transportation 2024 de la Hanovra. Accentul companiei a fost pus pe subiectele decarbonizării și digitalizării. Afișajul Daimler Truck prezintă camionul Mercedes-Benz eActros 600 electric pe baterii ca punct culminant al târgului. Cu noul său e-flagship, producătorul intenționează să decarbonizeze transportul pe distanțe lungi, care este responsabil pentru două treimi și, astfel, pentru cea mai mare parte a emisiilor de CO2 în traficul de camioane. Capacitatea ridicată a bateriei de peste 600 de kW oră și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată in-house, permit modelului eActros 600 să atingă o autonomie de 500 km fără încărcare intermediară. Această autonomie este obținută în condiții foarte realiste care reflectă utilizarea standard cu o masă totală utilă de 40 de tone; această cifră poate fi, de asemenea, depășită în mod semnificativ în funcție de stilul de conducere și de traseul implicat. eActros 600 va putea călători mult mai mult de 1.000 km pe zi. Acest lucru este posibil prin încărcarea intermediară în timpul pauzelor de conducere prevăzute de lege – chiar și fără megawatt-charging – cu condiția ca instalațiile de încărcare să fie disponibile.
În această vară, două prototipuri de producție aproape de serie au participat la un test de aproape șapte săptămâni pentru a demonstra performanța operațională a eActros 600, parcurgând peste 15.000 km prin 22 de țări europene. Acesta a fost cel mai amplu test din istoria Mercedes-Benz Trucks. Fiecare dintre cele două e-truck-uri a călătorit cu o masă brută combinată de 40 de tone și a folosit exclusiv stațiile publice de încărcare pentru a se încărca. Vehiculele au demonstrat cu succes eficiența energetică ridicată a eActros 600 pe tot parcursul turului: Pe întreaga durată a călătoriei, prototipul echipat cu echipament special pentru măsurarea consumului a reușit să atingă un consum mediu de 103 kW oră la 100 km Calculând conținutul energetic al motorinei, acest lucru s-ar traduce printr-un consum de aproximativ 10 litri la 100 km, ceea ce ar fi fost imposibil de realizat cu un camion cu motor convențional. În numeroase etape zilnice ale turului, ar fi fost chiar posibil, teoretic, să se atingă autonomii de peste 600 km fără încărcare intermediară. În medie, a fost posibilă acoperirea cu energie recuperată a aproximativ 25% din puterea de propulsie consumată de eActros 600.
În funcție în special de traseu, topografie și temperatură, consumul zilnic a variat între 85 de kilowați oră la 100 km – în timpul coborârii de la Madrid la Bilbao (aprox. 360 km) în condiții de drum și vreme foarte bune – și 140 de kW oră la 100 km de la Alta la Capul de Nord (aprox. 240 km) cu o temperatură minimă de 7 grade Celsius, o parte din traseu constând în drumuri neasfaltate. Pe parcursul călătoriei, aproximativ 30 de jurnaliști din 20 de țări europene, aflați în cea mai mare parte a timpului la volan, au pus la încercare performanțele operaționale ale celuilalt prototip – nu numai în ceea ce privește consumul, ci și, de exemplu, în ceea ce privește dinamica manevrabilității. Chiar și cu acest vehicul, consumul a fost cu doar aproximativ 6 procente mai mare în medie. Acest lucru înseamnă că autonomia declarată de 500 km cu o încărcare a bateriei s-a dovedit a fi un factor de planificare realist pe parcursul călătoriei.
Daimler Truck sărbătorește începerea producției de serie a eActros 600 la sfârșitul lunii noiembrie a acestui an, la uzina Mercedes-Benz Wörth. Primele vehicule client ale eActros 600 urmează să fie produse și înmatriculate până la sfârșitul anului 2024. De asemenea, uzinele Daimler Truck din Mannheim, Kassel și Gaggenau joacă un rol important aici. Acestea furnizează componentele necesare pentru acționarea electrică pe baterii a modelului eActros 600, cum ar fi puntea electrică, componentele transmisiei și cutia frontală, care combină numeroase componente de înaltă și joasă tensiune și este amplasată în fostul spațiu de instalare al motorului cu combustie.
Ca parte a „Daimler Truck Media Night” de duminică de la Hanovra, eActros 600 a făcut o călătorie nocturnă dus-întors până la Berlin. În primul rând, pentru a oferi o demonstrație live a capacității sale de utilizare în viața de zi cu zi și, în al doilea rând, pentru a transmite un mesaj factorilor de decizie politică nu numai din Berlin, ci și din Bruxelles: Vehiculele cu emisii zero ale Daimler Truck sunt gata, acum trebuie să urmeze infrastructura de încărcare.
De la începerea vânzărilor la sfârșitul anului trecut, Daimler Truck a înregistrat deja 2 000 de comenzi pentru eActros 600 și există, de asemenea, scrisori de intenție care totalizează o cifră cu patru cifre.
Pentru a face mobilitatea electronică simplă și profitabilă pentru clienții săi dincolo de achiziționarea de camioane electrice, Daimler Truck lansează noul brand TruckCharge în Europa, care coincide cu începerea IAA. Acest nume reunește ofertele companiei referitoare la e-infrastructură și la încărcarea camioanelor electrice, și anume consultanță și infrastructură, precum și operarea depozitelor electrificate pentru companiile de transport și companiile industriale. O parte a ofertei include Fleetboard Charge Management, care oferă o perspectivă holistică asupra tuturor interacțiunilor dintre camioanele electrice cu acumulatori din flotă și stațiile de încărcare proprii ale companiei, Charging Card, care permite încărcarea fără numerar din mers, și finanțarea infrastructurii de încărcare.
Standul IAA al Mercedes-Benz Trucks și FUSO este situat în pavilionul 19/20. Oportunitățile de co- și self-drive încep de la stand, iar unele dintre curse vor avea loc în zona exterioară a târgului și pe drumurile publice. Alte atracții IAA de la Daimler Truck includ FUSO Next Generation eCanter ca vehicul de colectare a deșeurilor complet electric, Mercedes-Benz GenH2 Truck cu pilă de combustie alimentată cu hidrogen, noul Mercedes-Benz Actros L cu aerodinamică îmbunătățită în premieră la târg, noul autobuz urban Mercedes-Benz eCitaro K electric pe baterii cu un ampatament mai scurt în premieră mondială și noul Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach în premieră publică. Un alt punct central al Daimler Truck Media Night a fost saltul cuantic anticipat de digitalizare – cuvânt-cheie: „software-defined vehicle” – care va fi următoarea revoluție tehnologică pentru producător.
Daimler Truck oferă perspective privind vehiculele definite de software
Pe lângă decarbonizarea transportului, Daimler Truck intenționează, de asemenea, să își asume un rol de lider în transformarea digitală și își îndreaptă privirile mai departe în viitor, către vehicule comerciale definite de software. Cea mai recentă generație de camioane, cum ar fi eActros 600 și Actros L, este deja echipată cu o arhitectură mecatronică îmbunătățită în mod evolutiv. Aceasta permite o procesare a datelor de până la 20 de ori mai rapidă decât înainte. În plus față de funcțiile îmbunătățite ale celor mai recente sisteme de siguranță, cum ar fi Active Brake Assist 6 sau Active Sideguard Assist 2, aceasta permite, de asemenea, îmbunătățirea confortului și a conectivității șoferului. Printre acestea se numără Multimedia Cockpit Interactive 2 sau funcția Connected Traffic Warnings, care poate detecta avertismentele de pericol și le poate transmite vehiculelor din imediata vecinătate. În viitor, va fi posibil să se activeze multe dintre aceste funcții „over-the-air” chiar în autocamion – adică fără vizitarea atelierului. Pentru a valorifica pe deplin puterea software-ului și a realiza un posibil salt cuantic, va fi necesar să se reducă numărul de unități de control descentralizate cu diferitele lor sisteme de operare și să se redefinească în întregime arhitectura mecatronică. În acest scop, Andreas Gorbach, membru al Consiliului de administrație responsabil pentru tehnologia camioanelor Daimler Truck, a prezentat la Daimler Truck IAA Media Night viziunea corporativă pentru vehicule definite de software extrem de inteligente cu un orizont de timp de aproximativ zece ani. Această viitoare revoluție tehnologică la Daimler Truck urmează să fie implementată în toate mărcile de vehicule și tehnologiile de propulsie ale companiei.
Se preconizează că vehiculele definite prin software cu aplicații personalizate atât de Daimler Truck, cât și de clienți și furnizori terți vor depăși cu mult funcționalitățile actuale ale camioanelor și autobuzelor – în special în ceea ce privește siguranța, confortul și eficiența. De exemplu, este posibil ca vehiculul să ofere o protecție și mai bună șoferului și celorlalți participanți la trafic, recunoscând pericolele cu mult înainte ca simțurile umane să fie capabile să o facă. În plus, camionul viitorului ar putea prelua sarcini administrative și de documentare, de exemplu, prin transmiterea automată a documentelor de transport și de livrare în format digital sau prin rezervarea unui loc de parcare împreună cu o stație de încărcare și un loc pentru duș, precum și prin precomandarea mesei preferate a șoferului. De asemenea, se poate concepe, de exemplu, ca aplicațiile corespunzătoare să îi readucă pe șoferi, sub formă virtuală, la masa de acasă, seara, în timpul perioadelor lor de odihnă, chiar dacă aceștia se află încă fizic în cabina camionului. Autocamionul definit prin software ar putea deveni un partener de afaceri activ pentru companiile de logistică, deoarece puterea de calcul de înaltă performanță face posibilă analizarea în timp real a unor cantități mari de date – cum ar fi topografia, traficul sau prețurile curente la electricitate și hidrogen de-a lungul unui traseu – și optimizarea lor „prin aer” în vehicul în mod continuu. Acest lucru poate face funcționarea vehiculelor și mai eficientă și, astfel, afacerile clienților noștri și mai de succes în mod continuu.
Se anticipează că întreprinderea comună planificată între Daimler Truck și Volvo Group va constitui baza pentru această viziune. Obiectivul este de a dezvolta în comun o platformă standardizată de vehicule definite de software, ca standard industrial pentru vehiculele comerciale și, prin urmare, potențial și pentru alți parteneri și clienți. În special, întreprinderea comună va avea sarcina de a specifica și de a achiziționa unitățile de calcul centrale și puternice care vor fi încorporate în vehiculele din viitor și care vor fi capabile să proceseze cantități mari de date. În plus, întreprinderea comună trebuie să dezvolte sistemul de operare și platforma de programare pe baza cărora Daimler Truck și Volvo Group vor putea să își dezvolte propriile aplicații diferențiate pentru clienți. În plus, ciclurile de dezvoltare software și hardware vor fi decuplate una de cealaltă în viitor, ceea ce va face, de asemenea, posibil ca clienții să cumpere oferte digitale suplimentare și să implementeze actualizări „over the air” chiar și după ce vehiculul a fost achiziționat. Acest lucru înseamnă că vehiculele vor rămâne actualizate pentru o lungă perioadă de timp.
FUSO Next Generation eCanter: Gama de variante complet electrice în întreaga lume
Vehiculul complet electric Next Generation eCanter de la FUSO va fi prezentat în diferite variante de caroserie la IAA din Hanovra. Ca vehicul de colectare a deșeurilor cu o masă totală autorizată de 8,55 tone, Next Generation eCanter are o caroserie de la KAOUSSIS cu un dispozitiv automat de ridicare și scuturare a containerelor, un sistem integrat de clătire a containerelor și un tambur cu o capacitate de 4 m3. Tamburul rotativ compactează deșeurile cu până la trei sferturi din volumul lor inițial. Cu un ampatament de numai 3.400 mm și o săritură scurtă a caroseriei, autocamionul ușor neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 este deosebit de agil și ușor de manevrat – ideal pentru aplicații în interiorul orașelor. De asemenea, FUSO va expune la standul IAA un alt eCanter Next Generation cu 8,55 tone și un ampatament de 4.450 mm, cu caroserie box și cele mai recente caracteristici de siguranță și confort. Acestea includ Active Brake Assist 6, Blind Spot Information System (BSIS), Intelligent Speed Assistant și Attention Assist. Vizitatorii standului expozițional din Hanovra pot experimenta și alte variante ale autocamionului electric în cadrul Driving Experience organizat de mărcile Mercedes-Benz și FUSO.
Tehnologii de propulsie pe bază de hidrogen pentru a completa camioanele electrice cu baterii
Pe lângă camioanele pur electrice cu baterii, tehnologiile de propulsie pe bază de hidrogen pot fi, potrivit Daimler Truck, o soluție potrivită pentru decarbonizarea aplicațiilor foarte flexibile și deosebit de solicitante din transportul greu pe distanțe lungi. Cu camionul Mercedes-Benz GenH2, la IAA Transportation 2024 este prezentat un vehicul „record”. Demonstrând caracterul practic al utilizării hidrogenului lichid în transportul rutier de marfă, prototipul Mercedes-Benz GenH2 Truck al companiei a parcurs anul trecut o călătorie de 1.047 km prin Germania cu un plin de hidrogen lichid în condiții reale.
După o fază de testare riguroasă pe pista de testare și pe drumurile publice, camioanele Mercedes-Benz GenH2 au ajuns acum într-un stadiu avansat de dezvoltare pentru a fi utilizate în diverse aplicații zilnice în flotele primilor clienți. Daimler Truck a început recent testele inițiale a cinci camioane Mercedes-Benz GenH2 Trucks cu Air Products, Amazon, Holcim, INEOS și Wiedmann & Winz. Acești clienți au posibilitatea de a dobândi experiență practică cu camioanele cu pile de combustie într-un stadiu incipient, pe parcursul unei faze de testare de aproximativ un an. Prin intermediul colaborării, echipa de dezvoltare Daimler Truck dobândește informații valoroase despre operațiunile reale ale camioanelor alimentate cu hidrogen lichid și află despre cerințele specifice ale clienților care pot fi luate în considerare pentru dezvoltarea în serie.
Premieră la târg: Actros L cu design futurist și motoare economice
Cu noul Actros L, care va sărbători premiera sa expozițională la IAA Transportation, Mercedes-Benz Trucks rămâne unul dintre stimulatorii din industrie și pentru camioanele cu motoare convenționale. Actros L se caracterizează printr-un design futurist al vehiculului, o aerodinamică optimizată, numeroase caracteristici de confort, motoare economice, un nivel ridicat al dinamicii de manevrare și sisteme de asistență de ultimă generație. Secțiunea frontală mai lungă și alte măsuri aerodinamice conduc la economii de combustibil de până la 3 procente.
Trenul de rulare optimizat disponibil acum pentru unele modele, format din transmisia G291-12 și puntea spate RAR 2.278d, asigură nu numai o experiență de conducere vizibil îmbunătățită, în special la accelerarea pe pante, și o viteză de manevră mai mică, ci și o rulare mai silențioasă și mai plăcută datorită vitezei de revoluție reduse la 80 km/h. Aceasta contribuie la reducerea în continuare a consumului de combustibil.
Daimler Buses prezintă în premieră mondială modelul eCitaro K electric pe baterii
Duminică, Daimler Buses a prezentat cel mai tânăr membru al flotei sale eCitaro. Autobuzul urban Mercedes-Benz eCitaro K electric pe baterii și-a sărbătorit premiera mondială în cadrul evenimentului Daimler Truck Media Night. Un ampatament care a fost scurtat cu aproximativ 1,5 metri îl face potrivit pentru utilizări în care un grad mai mare de manevrabilitate reprezintă un avantaj. Compactul eCitaro K își joacă atuurile și duminica, în afara orelor de vârf sau ca back-up în timpul orelor de vârf. Cu capacitatea sa de până la 84 de pasageri, este totuși bine echipat și pentru sarcini de transport mai mari. Autobuzul urban este disponibil cu un minim de patru și un maxim de șase pachete de baterii. Cu configurația maximă, eCitaro K oferă o autonomie de peste 300 de kilometri în condiții favorabile – pe întreaga durată de viață a bateriei. Autocarul de siguranță Mercedes-Benz Tourismo și-a sărbătorit, în plus, premiera publică. Ca o tradiție, Daimler Buses folosește un Safety Coach pentru a demonstra stadiul actual al tehnologiei de siguranță. În plus, producătorul a prezentat un reprezentant al noii generații de autobuze interurbane Setra MultiClass LE.
Activități ale Mercedes-Benz Trucks și FUSO la târg
În perioada 17-20 septembrie, Mercedes-Benz Trucks va organiza la standul său show-ul nocturn „Transformed!”, în cadrul căruia vizitatorii târgului vor putea obține informații despre subiectul transformării. Printre invitații spectacolului se vor număra Jutta Kleinschmidt, prima femeie care a câștigat Raliul Dakar și Karlheinz Brandenburg, inventatorul formatului mp3. Aceștia, precum și alte personalități din diferite sectoare ale societății, vor vorbi despre cum să reușească primul pas către schimbare.
În plus, Mercedes-Benz Trucks și FUSO vor oferi vizitatorilor standului expozițional posibilitatea de a face o plimbare la volan sau pe scaunul pasagerului cu întregul lor portofoliu de camioane electrice. Ca parte a unei experiențe de realitate virtuală, vizitatorii vor obține, de asemenea, informații despre lumea electrică a Mercedes-Benz Trucks și vor putea descoperi ecosistemul de e-mobilitate format din camioane, servicii și soluții de încărcare. Un parc de încărcare mobil a fost construit special în acest scop pe terenul expoziției. Aici, TruckCharge prezintă funcționarea e-truck-urilor în condiții reale. În plus, vor exista numeroase posibilități de a obține consultanță și de a purta altfel un discurs personal peste tot la standul expozițional. În plus, vor exista tururi ghidate ale standului pentru informații detaliate privind vehiculele și soluțiile integrate de la Mercedes-Benz Trucks.