Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Iesim din criza cu produse ieftine

Noua strategie nationala de export pentru 2010-2014 se va axa pe productia de bunuri ieftine precum software sau produse agricole bio. Iar pietele tintite nu mai sunt statele comunitare, ci China, Brazilia sau India, unde cererea de astfel de produse se pare ca este in crestere.
Strategia noastra de export are in vedere si industria auto, dat fiind succesul la export al vehiculelor Dacia si dezvoltarea productiei Fort. Dacia deja exporta catre Maroc, Nigeria sau Africa de Sud, Africa fiind una din pietele tinta ale producatorului roman pentru anul viitor.
Exporturile sunt baza si la Ford, care va produce la Craiova peste 300.000 de vehicule din 2012, 80% din acestea urmand sa mearga peste hotare.
 

In primele 10 luni ale anului, firmele romanesti au exportat bunuri in valoare de 26,8 miliarde de euro, cu 26,5% mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit INS, o crestere au cunoscut si importurile, cu 18,9%. In septembrie, exporturile au crescut cu 26,4% si importurile cu 27,5%. Iar in topul exporturilor si importurilor de la noi stau masinile si echipamentele de transport.
Noiembrie a adus o scadere a marfurilor manipulate prin bursa Timocom, atat la export, cat si la import. Cea mai mare scadere s-a inregistrat la exporturile catre Germania, ajungand de la un raport marfa/camioane de 47/53 la 23/77.
Iar cea mai importanta scadere la import s-a inregistrat pe relatia Cehia, unde s-a ajuns la un raport de 62/38 de la 74/26.
Exporturile pe relatia Austria au crescut la acelasi nivel din aprilie, cu un raport de 65/35, pe cand importurile de aici sunt in scadere fata de octombrie, ajungand la un raport de 37/63. O relatie echilibrata este Bulgaria, unde exporturile au ajuns la un nivel de 68/32, iar importurile la 61/39, astfel incat camioanele pot avea de aici marfa pentru tur/retur.

Articole similare