Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In ciuda importurilor tot mai mici, Piata romaneasca este inca atractiva

Succesul Dacia la export si perspectiva ca Ford sa inceapa productia la Craiova au facut ca in ultimii doi ani actori importanti de pe piata transportului si a logisticii de masini sa se arate foarte interesati de Romania. Una dintre companiile ale carei intentii s-au si materializat, prin deschiderea unei subsidiare la noi, in octombrie 2009, este Tradisa.
 
Cu sediul central in Spania si o experienta de 50 de ani in logistica si transportul de masini, aceasta are baze in Germania, Belgia, Cehia si Romania. In portofoliul Tradisa se afla BMW, DaimlerChrysler, Europcar, Avis, General Motors, Groupe Ford, Groupe Volkswagen, Porsche, Renault/Nissan, Suzuki, Toyota.
 

In prezent, flota de la noi include opt camioane Renault cu suprastructura Eurolohr cu capacitate de 8-9 masini, preluate din Spania si folosite in transport intern si international. „Cu Dacia nu am avut pana acum contacte, dar vrem sa participam si noi la urmatoarele licitatii pentru export, deoarece Tradisa e o companie mare, are si sistem de transport intermodal, numeroase locuri de depozitare a masinilor in Germania, Belgia, Spania, si poate acestea se dovedesc utile si pentru transportul si logistica Dacia“, explica Daciana Mincu, director general Tradisa Romania.

Firmele mari au volume, dar tot sufera din cauza tarifelor
Fiind vorba de o firma importanta, cu o retea extinsa, intotdeauna exista marfa tur-retur si fiecare camion face cam trei curse pe luna, „ceea ce e bine, pentru ca vorbim de distante mari, mergem inclusiv in Spania, si lucram si intracomunitar. Problema cea mai mare o constituie importurile, insa din a doua jumatate a anului cred ca economia isi va reveni. Volumele spre Romania sunt mici acum, dar noi nu avem probleme, pentru ca suntem prezenti peste tot in Europa. Pe de alta parte insa, daca tii camioanele mereu in strainatate, ai de lucru, dar preturile sunt mici.“

Tarifele se stabilizeaza
Asa cum declara Daciana Mincu, tarifele pentru transportul de masini sunt cu 25% mai mici decat in 2008 si continua sa scada si la import si la export. „Dar nu cred ca va mai dura mult, deoarece volumele deja cresc si clientii vor intelege ca trebuie sa plateasca pretul corect, nu ca acum.“
Desi nu s-ar spune, dat fiind gradul inalt de specializare a acestui tip de transport, Daciana Mincu remarca faptul ca unele firme nu stiu sa calculeze costul/km, ignora anumite componente, si astfel practica tarife foarte mici. Sau mai sunt altele care iau exporturi cu disperare, la preturi mici, gandindu-se ca sigur gasesc ceva avantajos pentru retur. Si nu numai ca nu se intampla asta, dar de multe ori masinile chiar se intorc goale. „In felul acesta pierd si ei, dar si competitorii.“

Articole similare

Ad