Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In continuare o problema, dar nu mai mare decat in 2018

Dupa cativa ani buni in transporturi, firmele de profil au fost incurajate sa investeasca atat pentru dezvoltarea afacerii, cat si in sedii noi. Varful de investitie s-a suprapus pentru multi cu scaderea pietei de anul trecut, astfel ca facturile curente au inceput sa fie platite mai greu. Cresterea costurilor de personal, dar si a celor de management generate de schimbarile continue de legislatie la nivel european le-au accentuat problemele de lichiditate firmelor de transport, care oricum se confrunta de mai multi ani cu o mare expunere pe clienti, care platesc in medie la 45-60 de zile dupa ce primesc in original CMR-urile semnate de destinatari. Tema a fost dezbatuta in cadrul Galei Tranzit de pe 1 noiembrie 2019, in paralel cu expertii finantisti de la prezidiu fiind chestionati si transportatorii asupra dificultatilor de plata cu care se confrunta, iar circa 200 dintre ei au acceptat sa ne raspunda la intrebari.


Mai mult de jumatate dintre cei chestionati au spus ca au prevazut in contract 30 de zile ca termenul de plata cel mai mic pentru serviciile de transport. Pentru alti 20,97%, acesta este de 15 zile, iar pentru aproape 7%, 7 zile. Alte variante a cate circa 3% dintre respondenti au fost termenele de plata de 45 de zile, de 20 de zile, la primirea documentelor sau la incarcare, la 35 si la 75 de zile.
Pentru 78,68% dintre respondenti cel mai mic termen de plata din contract a fost similar in 2019 si 2018, pentru 11,48% a fost mai mic decat in 2018 si pentru restul de 9,84% a fost mai mare.

Articole similare