AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

În timp ce românii se zbat să scape de impozitarea diurnei, lituanienii s-au mutat în Polonia pentru a fi gata de implementarea Pachetului Mobilitate

Lituania este o țară mică, dar în care s-au dezvoltat afaceri înfloritoare de transport rutier internațional de marfă. Cel mai cunoscut nume este Girteka, dar sunt sute de companii mici și mijlocii de transport rutier care se dezvoltă ca furnizori de transport pe piața europeană.

Din cauza Pachetului Mobilitate, companiile din Lituania au migrat masiv mai aproape de Germania, pentru a evita întoarcerea regulată a camioanelor și șoferilor în țara de origine

Asociația lituaniană a transportatorilor rutieri Linava a anunțat la sfârșitul lunii august 2021 că peste 500 de companii de transport rutier controlate de capital lituanian operează doar în Polonia, estimând că aceste companii vor deține 4.500 de camioane până la sfârșitul anului. Fenomenul este atât de distorsionat încât au apărut agenții specializate în această migrație în Lituania.

Una dintre acestea este Savesta Consulting. Publicația Trasporto Europa menționează za aceasta companie ajută aproximativ 20 de transportatori lituanieni să deschidă sucursale în Polonia.

În Lituania sunt 950 de companii de transport cu un parc de camioane sub 10. Unul dintre motivele care îi împing pe transportatori la această migrație este lipsa șoferilor, combinată cu politici restrictive de imigrație. Transportatorii cer o mărire a cotei de angajare de extracomunitari, mai ales pentru șoferii din Belarus, care până acum este principalul furnizor de forță de muncă pentru companiile lituaniene. Iar Polonia este tocmai țara în care merg șoferii de camioane din Belarus să caute de lucru.

Secretarul Linava, Zenonas Buivydas, adaugă că în 2021 migrația transportului rutier lituanian s-a intensificat și nu se va opri în curând. Polonia este principala țară de destinație, însă sunt multe companii care se stabilesc direct în Germania și Belgia, chiar dacă acest lucru este foarte costisitor pentru întreprinderile mici și mijlocii.

Aceștia din urmă se confruntă, de asemenea, cu dificultăți în obținerea de finanțare pentru achiziția de camioane în țara de origine.

Potrivit Linava, o companie care are mai puțin de 20 de vehicule primește o finanțare cu o dobândă foarte mare sau nu o primește deloc, și, în același timp, nu primește nici subvenții de la stat. Din aceste motive, în Lituania au fost închise, de la începutul pandemiei, aproximativ 200 de companii de transport mici și mijlocii.

Articole similare

Ad
Ad