Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

In urmatorii doi ani, stocul de spatii de retail va creste

Potrivit unui studiu al CBRE, intre 2014 si 2016 vor fi livrati peste 350.000 m2, din care 194.000 m2 doar in 2015.
Doar doua dintre proiectele aflate deja in constructie urmeaza a fi deschise pana la sfarsitul anului. Acestea fac parte din portofoliul NEPI, respectiv Vulcan Value Centre Bucuresti si Targu Jiu Shopping City, ambele de 52.000 m2.
 

Anul acesta au demarat constructiile la proiectele Parklake si Mega Mall, amandoua in estul Capitalei, Ghencea Shopping Centre, tot in Bucuresti, dar si Coresi Shopping City din Brasov si Timisoara Shopping City. De asemenea, ar putea incepe dezvoltarea si la proiecte precum Victoria City, sau la expansiuni sau renovari ale unor scheme existente. La finalizare, in 2016, toate aceste proiecte vor creste stocul de spatiu comercial modern la 3,15 milioane m2.
In ultimul an, in domeniul bricolaj s-au inregistrat miscari semnificative inca din 2013, moment in care Kingfisher a cumparat operatiunile Bricostore din Romania. A urmat achizitia Praktiker de catre un om de afaceri local. La inceputul anului Obi a anuntat inchiderea operatiunilor din Romania pana in septembrie 2014, in timp ce bauMax a vandut reteaua locala catre Leroy Merlin. Dedeman domina acest segment inca din 2010, inregistrand vanzari record de peste 600 milioane euro in 2013. In acest moment Dedeman are cea mai extinsa retea de magazine, cu 37 de unitati operationale si vor ajunge la 40 pana la sfarsitul anului. Aceste schimbari au intervenit pe fondul scaderii numarului de constructii rezidentiale si a puterii de cumparare. Pana in 2015, piata locala de bricolaj (DIY) se va transforma dintr-o piata foarte fragmentata, cu peste 10 jucatori, inspre o piata mai concentrata, cu 4 – 5 jucatori importanti.
Potrivit CBRE Romania, tendinta in urmatorii ani va fi de renovare a centrelor comerciale existente. In prezent, aproape 37% din stocul modern comercial este operational de mai mult de 6 ani, astfel centrele au nevoie de o repozitionare, fie printr-o renovare partiala sau totala, fie prin extinderi. Doar 15% din stocul modern a suferit astfel de modificari si doar 5% din stoc a trecut printr-o renovare completa. In Bucuresti, Anchor Grup a anuntat planuri de modernizare importante pentru ambele sale centre: Plaza Romania si Bucuresti Mall. Recent lucrari de renovare au fost finalizate si la Iris Titan Bucuresti, acum un centru comercial de generatia a doua.

Articole similare

Ad