Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Încă se pot depune cereri!

TruckRefunds a venit la București cu ocazia Translogistica pentru a transmite două mesaje scurte și cuprinzătoare: încă se pot depune cereri pentru recuperarea sumei plătite în plus la cumpărarea/închirierea/luarea în leasing a unui camion nou, indiferent de marcă, în perioada 1998-2016, iar compania plătește, în cel mult 30 de zile, pe baza unei facturi sau a unui contract de leasing, suma convenită pentru fiecare vehicul eligibil achiziționat după 2008

TruckRefunds oferă acest serviciu „no-win-no-fee” din 2017 în toate țările europene, inclusiv România, având o echipă de avocați specializați cu sediul în München care au experiență îndelungată în litigii împotriva încălcărilor de lege comise de corporații internaționale.

Firmele interesate de recuperarea banilor au nevoie doar de o factură sau de un contract de leasing care să ateste achiziția vehiculelor și pe baza lor și a unui acord încheiat cu TruckRefunds primesc în cel mult 30 de zile 5-15% din prețul de achiziție. Acesta este principalul avantaj al colaborării cu TruckRefunds, spre deosebire de un proces colectiv sau de alte firme care oferă același serviciu: recuperarea rapidă a banilor. „Noi tratăm fiecare caz individual și cumpărăm practic plângerea de la clienții noștri. Deși este un cost mare să dăm banii în avans, credem că până la urmă decizia le va fi favorabilă cumpărătorilor de camioane și că ne vom recupera banii. Iar dacă nu, va fi pierderea noastră – clienții oricum primesc banii între timp.”

Altfel, dacă se așteaptă decizia definitivă a instanței, poate dura 2-5 ani, explică Stian Herringbotn, Key Account Manager TrucksRefunds, deoarece producătorii de camioane încă au obiecții și apeluri, trag de timp cât pot, deci procesul va mai dura.

Până acum au solicitat acest serviciu mai mult de 2.500 de operatori de flote din 30 de țări europene și numai în 2023 s-a plătit o sumă de peste un milion de euro. Cei mai mulți dintre ei aleg o combinație între cele două soluții de plată propuse de companie, dintre care una presupune recuperarea cât mai rapidă a banilor și alta, recuperarea unei sume cât mai mari. În România sunt câteva sute de clienți, care au de la câteva camioane la câteva sute.

Multe firme care sunt în această situație cred că e prea târziu să depună cerere pentru recuperarea banilor, „și tocmai de aceea principalul nostru mesaj este că încă se mai poate. Avem numeroase cazuri în Germania și toate deciziile judecătorești de până acum au fost în favoarea noastră. Dar încă mai sunt mai mult de 6,5 milioane de camioane eligibile pentru care nu s-a depus plângere.”

Există deja decizii favorabile și ar mai putea urma una în această iarnă

Potrivit informațiilor pe care le deține TruckRefunds, în prezent experții analizează argumentele tuturor părților, în octombrie Curtea Federală de Justiție din Germania va audia mai multe apeluri și în această iarnă ar putea avea loc audieri în Camera Civilă favorabilă reclamanților a Tribunalului Regional din München. „Direcția favorabilă reclamantului este clară și deja au fost luate trei decizii care au confirmat daunele în ceea ce privește închirierea și achiziționarea de camioane.”

Cele mai multe procese, peste 260.000 de daune pentru camioane, sunt însă nesoluționate la München.

Tribunalul regional superior din Frankfurt a pronunțat o hotărâre definitivă și obligatorie pe 10 octombrie 2022 – deci nepermițând un apel – și aceasta este favorabilă păgubiților, le permite să solicite prompt despăgubiri pentru daune și creează un precedent pentru cazurile viitoare.

Hotărârea favorabilă reclamanților a Curții Regionale Superioare din Naumburg urmează să se îndrepte către Curtea Federală de Justiție pe 10 octombrie 2023, Tribunalul Suprem din Madrid i-a favorizat pe reclamanți și le acordă 5% din suma plătită în plus pentru camioane și dobândă, unii pârâți din Londra au ales să ajungă la o înțelegere pentru a evita hotărârile judecătorești, iar Tribunalul Regional din Berlin a decis daune de aproximativ 10% din prețul de achiziție.

TruckRefunds mai explică faptul că în Marea Britanie Curtea Supremă a dat o lovitură majoră sectorului finanțării litigiilor, hotărând că acordurile care dau dreptul finanțatorilor la o parte din despăgubirile acordate sunt inaplicabile dacă nu respectă anumite cerințe legale. „Dar procedurile noastre în fața instanțelor germane vor rămâne intacte datorită abordării noastre diferite!”

Articole similare