Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inca un an de crestere – urmeaza stabilizarea

Dupa un 2014 in care a inregistrat in Romania cele mai bune rezultate dintotdeauna si un 2015 in care volumele au crescut cu mai mult de 10%, Federal-Mogul considera ca mentinerea nivelului anul acesta ar fi un rezultat „suficient“, deoarece piata in ansamblu se va stabiliza. De altfel, fenomenul a fost deja intalnit in celelalte tari din centrul si estul Europei – Polonia, Cehia sau Ungaria – in care segmentul auto a inceput sa se dezmorteasca dupa criza mai devreme decat in Romania, parcul auto raportat la numarul de locuitori e mai mare, deci cresterea din 2015 nu a mai fost la fel de rapida ca la noi.
 

Intreaga piata de reparatii auto din tara noastra a fost in crestere in 2015, arata Corneliu Preda, directorul de vanzari Federal-Mogul pentru Romania, „ceea ce e normal, data fiind situatia economica destul de stabila, care duce la optimism legat de veniturile populatiei si ale firmelor – mai dispuse astfel sa investeasca – si deci la mai multa incredere din partea distribuitorilor de componente“.
Un alt aspect demn de remarcat in 2015 a fost faptul ca unii mecanici, care in ultimii ani au montat piese de calitate mai slaba pe fondul dorintei clientilor de a reduce costurile, au revenit partial sau pe anumite segmente la piesele premium, constienti de faptul ca acestea sporesc si siguranta in trafic, dar si eficienta in exploatare, ele avand o durata de viata mai mare si permitand si prelungirea duratei de viata a celorlalte componente.
In rest, 2015 nu a adus prea multe noutati in activitatea furnizorilor de piese auto din Romania, arata Corneliu Preda: problema produselor din China nu s-a rezolvat, dar nici nu s-a agravat, iar raportul dintre componentele premium si cele ieftine puse in circulatie a ramas relativ constant si nici in viitorul apropiat nu se asteapta schimbari semnificative, desi cresterea puterii de cumparare din ultimul timp a dus la o preferinta mai mare pentru piese de calitate in zone cheie ale autovehiculelor, cum ar fi sistemul de franare sau motorul, unde reparatiile sunt complexe si costisitoare. In rest, pentru alte tipuri de componente decizia de cumparare se bazeaza mai ales pe pret.

Achizitia Jurid, cea mai importanta miscare de pe piata vehiculelor comerciale
Si vanzarile de componente pentru vehicule grele au crescut in 2015 pentru Federal-Mogul in Romania, acestea reprezentand circa 20% din activitatea companiei pe piata noastra – restul de 80% provenind de la componentele pentru autoturisme si utilitare usoare. Vanzarile pe segmentul greu au fost mai mari in 2015 si datorita achizitiei marcii si fabricilor Jurid, cu o pozitie foarte solida pe piata sistemelor de franare pentru vehicule comerciale si cu o pondere importanta pe segmentul de prim montaj. Una dintre fabricile companiei se afla la Ploiesti, unde se produc mai ales componente destinate primei echipari, dar si cateva repere pentru aftermarket, care merg la un depozit central de unde se aprovizioneaza fiecare piata in parte, inclusiv Romania.
Unele placute de frana Jurid pentru camioane se remarca prin sistemul de prindere prin sudura al clemelor de fixare (singurul de acest fel de pe piata, care asigura o fixare foarte buna in etrierul de frana), acoperirea „Green Coating” de pe suprafata de frictiune (care are rolul de a asigura un coeficient de franare maxim inca de la prima frana, ceea ce pentru camioane este o specificatie importanta de siguranta) si patentul Jurid care se refera la forma placii de baza din otel pentru ca materialul de frictiune sa adere perfect la ea si sa evite desprinderea.
Numarul de repere pentru camioane este de circa 870, suficient pentru o acoperire de piata de peste 96%, similara, pentru zona EMEA, celei de la autoturisme. Unul dintre modelele de camioane din Europa care este echipat cu placute Jurid din fabrica este MB Actros.
Un alt produs pentru vehicule comerciale grele sunt garniturile de frana care se monteaza pe saboti. Aici este vorba de 530 de repere, care acopera circa 96% din piata.
In afara de noutatea referitoare la extinderea ofertei cu produse Jurid, Federal-Mogul si-a adaugat si in 2015, ca in fiecare an, repere noi in gama, „dar nimic deosebit, e o dezvoltare normala in pas cu aplicatiile noi care au aparut“.
Cresterea companiei – pe piata vehiculelor comerciale grele, dar si in general – a fost insa determinata si de dezvoltarea comerciala pe care a avut-o in Romania in ultimul an, cand si-a extins reteaua de la 14 la 17 parteneri de distributie, deoarece „a fost cerere din partea lor si am considerat ca sunt firme cu evolutie pozitiva. Iar colaborarea de pana acum a fost foarte buna“, arata Corneliu Preda, neexcluzand ideea ca reteaua sa se extinda si mai mult in 2016.

Articole similare

Ad