Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Incetinirea procesului de electrificare a transportului feroviar de marfa din Germania o frână în calea dezvoltarii acestui sector

Electrificarea rețelei feroviare din Germania avansează foarte încet, potrivit Alianței transporturilor feroviare germane, Pro-Rail.

În ultimul an, “cu greu au fost electrificați puțin peste 100 de kilometri din rețeaua de trasee” în Germania. Însă pentru a elimina lacunele în electrificarea rețelei feroviare este nevoie de mult mai mult. Potrivit Alianței Pro-Rail, potențialul de creștere al căilor ferate este puternic încetinit de electrificarea lentă, ceea ce impune “accelerarea semnificativă” a construcției de linii aeriene.

În acest context, Alianța Pro-Rail se referă la acordul de coaliție, potrivit căruia un total de 75% din rețeaua feroviară federală trebuie să fie electrificată până în 2030. În prezent, procentul este de 62%. “Acest obiectiv de electrificare nu mai poate fi atins cu aceeași viteză. Ar trebui să fie de opt ori mai rapidă decât este acum pentru a electrifica efectiv 75 la sută din rețeaua feroviară până în 2030”, a calculat Dirk Flege, directorul general al Alianței Pro-Rail.

Lacunele de electrificare, o problemă pentru traficul de marfă

Lacunele de electrificare devin în mod repetat o problemă atunci când trenurile de marfă cu propulsie electrică și trenurile destinate distanțelor lungi nu pot trece la o altă linie din cauza lipsei liniilor aeriene. În plus, lipsa liniilor aeriene reprezintă un obstacol în calea transferului modal din ce în ce mai mare de la camioane la calea ferată. Liniile neelectrificate reprezintă o “frână în calea transferului modal și a creșterii” pentru transportul feroviar de marfă, a declarat Flege, care a cerut, prin urmare: “Avem nevoie urgentă de mai multe linii electrificate pentru a putea extinde semnificativ oferta.”

Pentru a obține mai multă viteză în electrificarea liniilor de cale ferată, Comisia de accelerare a transportului feroviar a elaborat numeroase propuneri pe care le-a predat ministrului federal al transporturilor, Volker Wissing, la sfârșitul anului 2022. Dirk Flege: “Vrem să dăm la o parte toată birocrația, astfel încât să putem atinge “viteză germană” și în ceea ce privește electrificarea. Ministrul federal al transporturilor, Volker Wissing, ar trebui acum să ia rapid inițiativa pentru modificările legislative necesare.”

O comparație între landurile federale arată diferențe regionale clare în ceea ce privește stadiul electrificării: orașele-stat Bremen (89%) și Berlin (84%) se află pe primul loc – urmate îndeaproape de Saarland (81%) și Hamburg (76%). La mare distanță se află Renania-Palatinat (42%) și Turingia (34%). Schleswig-Holstein (27 %) se află în coadă clasamentului în ceea ce privește proporția de linii feroviare electrificate.

Articole similare

Ad