Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Industria aeriana se lupta sa depaseasca criza Covid-19

Criza Covid-19 este un test dur pentru industria aeriana, impartita actual intre companiile care au urmarit politici financiare conservatoare si cele care au favorizat returnarea numerarului catre actionari prin dividende si respectiv au operat rambursari si/sau imprumuturi pentru a extinde agresiv flotele, se arata intr-o analiza Scope Ratings. De asemenea, structurile de cost ale companiilor aeriene variaza considerabil, in special atunci cand vine vorba de detinerea aeronavei sau de leasingul lor. Astfel, companiile care au preferat sa detina propriile aeronave pentru a maximiza flexibilitatea in exploatare – cum ar fi easyJet PLC, Deutsche Lufthansa AG, Ryanair PLC – se prezinta relativ bine, la fel ca in timpul crizei financiare globale din 2008-2009. Acesti trei transportatori, impreuna cu Air France-KLM SA si IAG PLC de la British Airways, au o cota de peste 50% din piata europeana de calatorii aeriene.
Companiile aeriene au la dispozitie doua modalitati de a-si pastra lichiditatile. Prima este gestionarea inteligenta a raspunderii asociata cu documentele de zbor neutilizate. Astfel, biletele achizitionate si neefectuate ar trebui rambursate, daca zborul rezervat este anulat. 
Pentru a pastra acesti bani deja incasati, Air France-KLM si Lufthansa, de exemplu, au oferit optiuni generoase de reprogramare a calatoriilor si au emis vouchere in acest sens. A doua modalitate de conservare a lichiditatilor este reducerea planurilor de modernizare sau extinderea flotelor de avioane de pasageri, ceea ce va influenta direct industria producatoare de avioane. Potrivit Scope Ratings, Airbus si Boeing urmau sa livreze in jur de 430 de aeronave in Europa in acest an, dar acum pare putin probabil ca multe dintre aceste livrari sa se faca. 
Lufthansa, de exemplu, a anuntat ca va reduce „drastic” bugetul de cheltuieli de capital, stabilit initial la 3 miliarde de euro pentru 2020. 

Articole similare

Ad