Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Informaţiile despre şoferii detaşaţi trebuie încărcate în IMI

Directiva 1057 privind detaşarea transnaţională se aplică din 2 februarie 2022 tuturor tipurilor de transport rutier internaţional, cu excepţia celor bilaterale, de tranzit şi a maximum două operaţiuni de tip-cross trade legate de un transport bilateral dus-întors. În aceste condiţii, şoferii trebuie plătiţi cu salariul minim din statele pe teritoriul cărora efectuează curse, iar operatorii de transport au obligativitatea să înregistreze informaţiile despre şoferi – declaraţii de detaşare şi documente de control – pe platforma Sistemului Informare a Pieţei Interne (IMI).

Problema este că regulamentul de funcţionare a fost publicat abia pe 9 decembrie 2021 şi în continuare sunt multe necunoscute, însă obligativitatea rămâne, astfel încât firmele de transport trebuie să fie atente la orice prevederi/clarificări de ultim moment ar mai putea apărea.

Tot din 2 februarie 2022 va fi obligatorie şi înregistrarea manuală în aparatul tahograf a simbolului ţării după trecerea frontierei (prevedere impusă prin regulamentul 1054/2020), odată cu intrarea în vigoare a Lex Specialis, a precizat Roxana Ilie, reprezentantul UNTRR la Gala Tranzit, din 10 decembrie.

Pentru a putea transmite declaraţiile de detaşare după 2 februarie, transportatorii trebuie să îşi creeze cont înainte de această dată, astfel încât, după termenul prevăzut prin directivă, schimbul de documente să fie deja funcţional. Firmele mai trebuie să încarce pe portal, pe lângă această declaraţie, documente doveditoare ale transportului (acceptate şi electronic – eCMR) şi înregistrări tahograf (se va verifica în special codul ţării).

La nivel european s-au derulat mai multe sesiuni de dezbateri, cu participarea autorităţilor de transport şi de muncă din statele membre, cu privire la modul în care trebuie aplicate prevederile Pachetului Mobilitate şi mai ales ale directivei detaşării. Din păcate, punctele de vedere sunt divergente între est şi vest, în special cu privire la momentul începerii şi încheierii perioadei de detaşare (la încărcare/descărcare sau chiar de la trecerea frontierei), la modalitatea de încadrare a curselor pe „gol” şi multe altele.

Pentru a lămuri toate aceste probleme, Comisia Europeană va transmite în perioada următoare clarificări. Tocmai de aceea, autorităţile române sunt aşteptate să se implice activ în dezbaterile de la CE, pentru că există riscul ca aceste clafiricări să reinterpreteze şi mai restrictiv directiva detaşării pentru cărăuşii români, a subliniat Roxana Ilie.

Setul de clarificări de la CE este aşteptat în ianuarie 2022.

https://traficmedia.ro/gala-tranzit-2021/

Articole similare

Ad
Ad