AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Inteligența artificială în lanțul de aprovizionare

Nici retail-ului, nici clienților nu le plac rafturile goale. Pentru a le evita, este necesară o planificare orientată spre viitor. Inteligența artificială (AI) poate fi utilizată foarte bine în gestionarea lanțului de aprovizionare. „Pentru ca clienții să poată sta în fața rafturilor pline, previziunile AI sunt extrem de utile. Acesta este motivul pentru care unele companii de vânzare cu amănuntul utilizează deja prognoze de vânzări susținute de AI. Dar există încă mult loc de îmbunătățire, explică Thomas Kempcke, expert în logistică și autor al studiului „AI în lanțul de aprovizionare”, realizat de EHI în numele Relex Solution.  „De exemplu, prognozele meteo nici măcar nu sunt luate în considerare la livrarea în magazine”. 

Pe termen scurt și mediu, AI este unul dintre factorii de succes în gestionarea lanțului de aprovizionare (SCM), iar comercianții cu amănuntul sunt destul de siguri de acest lucru. 76%  dintre companii le consideră (relativ) importante. Cu toate acestea, aplicațiile AI în gestionarea lanțului de aprovizionare sunt mai mult sau mai puțin la început. Cea mai obișnuită aplicație, crearea previziunilor de vânzări, este utilizată de 16,7% dintre participanții la studiu, deja implementată cu succes, urmată de prognozele campaniei (9,1%), gestionarea stocurilor (8%) și fluidizarea fluxului de mărfuri (8%). Toate celelalte utilizări posibile rămân sub pragul de 5%. De exemplu, discounturile sau prognozele meteo pentru livrările în magazin nu sunt utilizate deloc. 

Când vine vorba de efectele economice ale introducerii AI, companiile de retail se așteaptă la cele mai mari efecte în două domenii. 80% se așteaptă la efecte pozitive în ceea ce privește disponibilitatea bunurilor și 76% în ceea ce privește optimizarea stocurilor. Cei responsabili din comerțul cu amănuntul văd efecte mici în aplicațiile cu procese fizice, cum ar fi procesele de sucursală, timpii de transfer sau costurile de manipulare. În opinia celor responsabili din comerțul cu amănuntul, forța lor de muncă este cel mai mare obstacol în implementarea soluțiilor de AI. Pe de o parte, 86% cred că nu au suficient personal calificat. În plus, 68% se tem că personalul lor nu va găsi suficientă acceptanță, în timp ce 76% dintre cei responsabili se feresc de costurile investiției.

Articole similare

Ad