Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Intermodal: Creșterea costurilor cu energia afectează transportul feroviar de marfă

Companiile feroviare angajate în transportul transfrontalier din Italia plătesc cel mai mare preț, deoarece costurile cu energia de tracțiune s-au dublat sau chiar triplat în mai multe țări europene. Chiar și prin optimizări continue pierderile nu pot fi recuperate și creșterile de preț pun sub presiune competitivitatea transportului feroviar, în special a transportului intermodal.

Operatorii feroviari sunt afectați de creșterea tarifelor la energie deoarece costul traseului de utilizare a rețelei nu este un tarif închis, determinat periodic. Până în toamna lui 2021, firmele plăteau 0,30 euro/km, ceea ce corespundea cu aproximativ 15% din costul kilometric al căii de rulare. RFI (Rete Ferroviaria Italiana) a prezentat noua factură, ridicând componenta de energie electrică la 0,80 euro pe kilometru. Mai mult, compania ar fi făcut și cereri de ajustare a tarifelor începând din 2015. Evident, aceste inițiative nu au fost acceptate de companiile feroviare, multe fiind angajate în principal în transportul de mărfuri. Momentan încă sunt discuții și se dorește o soluție structurală, nu una temporară.

De exemplu, revizuirea periodică a tarifelor ar putea avea loc în cadrul unui acord-cadru prin care dinamica costurilor este determinată de la bun început. Pe căile ferate din afara Italiei există diverse criterii de calcul, inclusiv cele bazate pe consum, care oferă posibilitatea achitării sumei datorate într-un mod foarte transparent.

Articole similare

Ad