Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Interviu cu Christoph Heyn, Manager de produs pentru electromobilitate Volvo Trucks Germania

Sunteți mândru de nașterea unui urmaș electric atât de puternic?

Christoph Heyn: Da, bineînțeles. Din punct de vedere tehnic, FH Electric este cu un pas mai departe decât modelul Medium Duty oferit începând cu 2019. Am încorporat experiența acumulată în noile modele FH și FM cu propulsie electrică.

Există multe componente identice de la o clasă la alta?

Da. De exemplu, numărul de motoare electrice: începem cu un motor în cel mai ușor model FL, două motoare acționează tipurile FE și trei motoare sunt utilizate în FH / FM. Aceasta este o construcție modulară clasică în ­beneficiul producției și al clientului.

Dar există încă diferențe în unitatea de propulsie?

În cazul seriei mai ușoare se utilizează transmisii speciale cu două viteze. În cazul motoarelor electrice grele FM și FH, folosim transmisia noastră I-Shift, cu până la 5 trepte de viteză, care adaptează turația motoarelor electrice la aplicație cu viteza luminii. Cu ajutorul transmisiei, cuplul celor 3 motoare de pe axă este disponibil în mod optim. În cazul transmisiei electrice, gestionarea energiei este foarte importantă, deoarece avem tendința de a avea prea multă putere disponibilă și trebuie să reglăm puterea în funcție de aplicație în ceea ce privește economia, autonomia și, de asemenea, reducerea la minimum a uzurii.

Asta înseamnă că puterea maximă de 666 CP este împărțită?

Mulți șoferi ar consuma probabil prea multă energie la putere maximă. Prin reducerea puterii în anumite zone, șoferul poate economisi energie și poate continua să conducă având o autonomie mai mare. Comutatoarele modului de conducere pot fi utilizate pentru a elibera puterea maximă în ­situații speciale, cum ar fi pornirea din pante abrupte.

Șoferii se obișnuiesc rapid cu stilul de condus electric?

Am observat că șoferii reacționează diferit atunci când trec la o mașină electrică. Există mai mult confort, fără emisii de zgomot – pe scurt, un condus mai plăcut.

Chiar și fără un sunet de diesel gutural?

Este o chestiune de gust, bineînțeles. Confortul de conducere va compensa cu prisosință!

Astăzi, am parcurs peste 600 km cu o singură încărcare intermediară. Cum vor evolua camioanele în viitor?

Pe termen lung, vedem un potențial de dezvoltare de 800 până la 1.000 km de autonomie pentru vehiculele pur electrice cu baterii. Tot ceea ce depășește acest nivel va fi preluat de viitoarele vehicule cu pile de combustie. Construim camioane diesel de peste 90 de ani. Acum ne confruntăm cu marea provocare de a face ca vehiculele electrice să fie la fel de durabile și fiabile ca cele diesel. Și, bineînțeles, autonomia joacă un rol decisiv.

Articole similare