Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Întoarcerea camioanelor va aglomera frontierele. Din 2023 la Nădlac, timpii de așteptare vor fi de aproape 3 ore!

Întoarcerea camioanelor la fiecare opt săptămâni va agrava problemele actuale de congestie a traficului în rețeaua rutieră a UE. În România, unde și așa avem mari întârzieri de trafic la granițe din cauza faptului că nu suntem în spațiul Schengen, va crește numărul de camioane care vor traversa zilnic frontiera, iar timpii vor urca extrem de mult.

Datele privind timpul de așteptare din programul de monitorizare al Culoarelor Verzi (n.r. – Green Lanes) confirmă faptul că în spațiul Schengen timpii de așteptare sunt sub 15 minute. Cele mai mari probleme, cozi foarte lungi, se găsesc la granițele dintre statele Schengen și non-Schengen, așa cum este România. De altfel, cele mai mari congestii vor fi pe șoselele care leagă state estice de vestul Europei. Analiza efectuată de Ricardo s-a concentrat foarte mult pe România și Bulgaria, din cauza faptul că nu se află în spațiul Schengen. Au fost analizate principalele coridoare TEN-T pentru care sunt deja disponibile date în programul de monitorizare al Culoarelor Verzi.

Cele două studii de caz care implică România sunt punctele de trecere a frontierei din Bulgaria în România pe la Vidin – Calafat și România – Ungaria, prin punctul de trecere Nădlac – Nagylak

Datele privind timpii de așteptare au fost luate din program pentru perioada Iunie-August 2020, cea mai completă perioadă de când programul a fost disponibil. Raportul menționează că este posibil ca respectivii timpi de așteptare să fi fost influențați și de restricțiile privind COVID-19 sau de vacanța de vară, atunci când traficul prin frontiere crește.

După efectuarea tuturor calculelor, timpii de așteptare pot crește semnificativ pentru punctele non-Schengen selectate (adică pe Vidin – Calafat și Nadlac – Nagylak) în scenariul simplu de conformitate, cel care este și cel mai probabil să se întâmple. Celelalte două scenarii analizate implică un impact mult mai mic.

La Nădlac, de exemplu, cu o creștere a traficului de camioane grele de 31,2%, așa cum se prefigurează în scenariul cel mai probabil, timpii de așteptare vor crește de la 55 de minute, în medie, în 2020, la 162 de minute în 2023. Asta înseamnă 2 ore și 42 de minute pentru o singură trecerea frontierei! Iar la Calafat timpii vor fi de 4 ore și 42 de minute, în condițiile în care media de anul trecut a fost de 130 de minute.

Articole similare

Ad