Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Intră în operare primul microbuz 100% electric pe curse de convenție

Primul microbuz 100% electric achiziționat de un operator privat din România va intra în exploatare pe curse de convenție la Oradea. Compania BMV Tours a accesat Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 pentru a-și înnoi flota și, angajându-se să susțină 25% din valoarea totală a investiției, a primit finanțare pentru achiziția a două autobuze de capacitate medie și un autocar premium – toate Euro 6 noi – plus un microbuz electric de 16+1 locuri. Fără a avea un beneficiar dedicat, microbuzul Sprinter e-Ecoline Novus va deservi mai multe curse de convenție realizate în interiorul orașului, pentru a promova un transport cu zero emisii.

Compania BMV Tours, din Oradea, oferă servicii de transport din 2002, în principal curse de convenție – care reprezintă aproape 80% din volumul de activitate – dar și ocazionale, în țară și în străinătate. Flota de aproximativ 80 de vehicule este înnoită constant, mai ales că în ultimii ani clienții solicită un transport de calitate pentru angajați și sunt și dispuși să plătească pentru asta. „Am câștigat multe contracte datorită mașinilor pe care le oferim la transportul de convenție, dar și șoferilor noștri, recunoscuți pentru profesionalismul de care dau dovadă. Aducem oameni la lucru în Oradea din tot județul, chiar și de la 100 km distanță, în condițiile în care se găsește tot mai greu forță de muncă disponibilă în zonă. Prin urmare, calitatea serviciilor oferite este importantă. Dezvoltarea parcului industrial din oraș a atras foarte multe business-uri noi în producție și logistică, astfel că cererea este mare. În plus, se preconizează că și alți jucători importanți se vor reloca în zonă în perioada următoare, având în vedere facilitățile logistice și de infrastructură oferite, astfel nevoia de personal se va simți și mai acut”, a explicat Ioana Bura, director BMV Tours.

Primul microbuz 100% electric va întoarce privirile orădenilor

În loc să opteze pentru împrumut bancar sau leasing – întrucât dobânzile au crescut oricum foarte mult în ultima vreme – conducerea companiei a aplicat pentru un proiect cu finanțare prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 pentru a-și înnoi flota.

Au fost vizate inițial autobuzele de capacitate medie și mare, însă, cum una dintre condițiile de eligibilitate a fost ca o pondere de 20% din valoarea totală a achiziției să fie reprezentată de vehicule electrice, a fost inclus în contract și un microbuz electric.

Cum timpul de livrare pentru microbuze a crescut foarte mult și se risca depășirea termenului maxim de recepție din momentul aprobării proiectului, dar și pentru că în țară nu erau încă disponibile modelele electrice, microbuzul Mercedes-Benz Sprinter e-Ecoline Novus a fost cumpărat de la un furnizor din Austria și carosat în Lituania.

Vehiculul, construit pe șasiu Sprinter de 5,5 t, are o capacitate de 16+1 locuri, în condițiile în care este carosat cu geamuri duble și izolare termică și fonică în pereții laterali și în plafon. Este propulsat de un motor electric de 150 kW, având cuplul motor maxim de 1.250 Nm, iar bateriile NMC, având o capacitate totală de stocare de 115 kWh, pot fi încărcate în două ore și jumătate de la o stație având putere instalată de până la 50 kW.

Întrucât autonomia dată de producător este de 200 km, microbuzul electric urmează să fie folosit doar pentru curse regulate speciale în interiorul orașului. Nu există deocamdată un beneficiar dedicat, vehiculul urmând să fie folosit pentru mai mulți clienți, din dorința de a promova transportul cu zero emisii.

Sprinter e-Ecoline Novus este echipat cu agregat de aer condiționat, dar și cu sistem de încălzire suplimentară Webasto cu rezervor de motorină, foarte util în managementul eficient al bateriilor. În plus, dispune de iluminare LED, radio cu Bluetooth/USB și, foarte important, sistem AVAS de alertă acurstică, prin care ceilalți participanți la trafic sunt informați de prezența vehiculului.

Tot pentru cursele de convenție au fost achiziționate două midi-autobuze Otokar Navigo Mega, în timp ce un autocar MAN Lion’s Coach nou a completat flota de transport ocazional. Flota dedicată pentru curse turistice și cea de convenție nu se amestecă, a explicat Ioana Bura. Investițiile în autocare noi sau second-hand „tinere” sunt foarte mari raportat la tarifele care se percep la transporturile regulate speciale, iar cum contractele se încheie de obicei pe un an este greu de planificat amortizarea unei investiții mai consistente. Este important însă ca încet-încet piața să fie educată pentru calitate, iar primii care văd și apreciază diferența sunt pasagerii.

Articole similare

Ad