Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Intralogistica prinde tot mai mult radacini

In conditiile in care logistica joaca un rol critic in economia globala, iar intralogistica se situeaza printre cei mai importanti factori cu valoare adaugata pentru afacerile actuale, nu este nicidecum o surpriza faptul ca anul acesta peste 1.000 de companii din intreaga lume isi vor expune serviciile si produsele la CeMAT Hanovra, intre 31 mai si 3 iunie. Circa 50% dintre expozanti provin in special din Belgia, China, Franta, Marea Britanie, Italia, Olanda, Suedia, Spania si Turcia, cealalta jumatate venind din Germania, care, in pofida nesigurantei actuale a economiilor din intreaga lume, a inregistrat anul trecut o crestere de 3%, comparativ cu 2014, a vanzarilor de solutii intralogistice, exporturile in valoare de 13,7 miliarde de euro intarindu-i astfel puternica pozitie pe piata.
 

Anul trecut, producatorii de solutii intralogistice din Germania au fabricat echipamente in valoare de 20,1 miliarde de euro, inregistrand o crestere de 3% comparativ cu 2014. Mai mult, Asociatia VDMA anticipeaza pentru 2016 o crestere similara, de 3%. „In 2015, companiile au profitat mai ales de sectoarele tinta care ajung mai usor la clientii finali, cum ar fi comertul online sau industria auto“, a explicat Wilfried Neuhaus-Galladé, Presedinte al Comitetului Director al VDMA, completand: „in tarile de top din industrie observam o dorinta generala de a investi in intralogistica, aspect reflectat si intr-o crestere substantiala a exporturilor“.
In 2015, companiile germane au expediat produse pentru sectorul intralogistica in valoare de 13,7 miliarde de euro, cu 5% mai mult decat in anul precedent. Dupa SUA si Franta, Marea Britanie a urcat in 2015 in Top 3 cumparatori, China ajungand astfel pe pozitia a patra in clasament. Ca si in 2014, tarile UE28 si alte state europene se mentin lideri, ca regiune, in ceea ce priveste „absorbtia“ exporturilor producatorilor germani.
Insa, in pofida balantei pozitive din 2015, conditiile cadru raman in continuare dificile si ingrijoratoare pentru furnizorii din intralogistica, evidentiind o crestere economica slaba, tensiuni geopolitice si provocari politice locale in Germania.

E nevoie de solutii inteligente
Intralogistica este o industrie aflata pe o traiectorie in crestere, iar faptul ca tema principala de anul acesta a expozitiei CeMAT este „Solutiie inteligente de supply chain“ evidentiaza rolul central al logisticii, cu accent pe digitalizarea si integrarea etapelor din lanturile valorice. „Impactul tehnologiilor 4.0 in logistica este din ce in ce mai mare. In curand, toate sistemele de transport si de manipulare, rafturile, containerele, chiar si materialele vor fi inteligente. Iar asta va creste cu mult flexibilitatea proceselor de logistica si abilitatea companiilor de a le controla si monitoriza“, a punctat Andreas Gruchow, membru al Comitetului Director al Deutsche Messe, completand: „competitivitatea in logistica este data in ultimul timp de viteza, precizie, flexibilitate si disponibilitate. Digitalizarea va stimula performantele companiilor de logistica privind toti acesti factori critici de succes.“
Si pentru ca software-ul devine o parte tot mai importanta a pietei de intralogistica, organizatorii CeMAT au creat o zona de expunere noua, dedicata celor mai noi softuri din logistica. „Solutiile IT inteligente sunt fundamentale pentru logistica moderna. Dezvoltarile precum internetul mobil si integrarea digitala a tuturor utilizatorilor finali in procesele de productie si in supply chain deschid noi oportunitati si constituie un impuls catre noi modele de business“, a remarcat Gruchow.
Insa cele mai mari spatii de anul acesta de la CeMAT vor reveni sectoarelor Move&Lift si Store&Load, dedicate inovatiilor din domeniul tehnologiilor de manipulare si ridicare a marfurilor (stivuitoare, macarale, platforme de acces), respectiv solutiilor automatizate de depozitare (rafturi, paleti, containere, echipamente de incarcare/descarcare). Ca si alte sectoare importante din logistica, si macaralele si echipamentele de ridicare se confrunta cu provocari majore, contribuind astfel la traiectoria crescatoare a integrarii digitale si a utilizarii tehnologiei Industry 4.0 si pe acest segment.

Fiecare solutie va fi expusa in contextul potrivit
In ansamblu, anul acesta CeMAT va aborda cinci parti principale. Intre ele, mentionam logistica transportului (planificarea rutelor, inclusiv pe cale ferata, aeriana, maritima, precum si manipularea containerelor), receptia si descarcarea marfurilor cu ajutorul sistemelor care le identifica automat, de exemplu via RFID, al robotilor pentru incarcare/descarcare sau al sistemelor de depaletizare automata a marfurilor. De asemenea, o zona va fi dedicata sistemelor de manipulare, picking si ambalare a componentelor mici (preluare, cantarire, masurare 3D, ambalare, etichetare si asezare in palet), dar si sistemelor de incarcare (marfurile sunt grupate, plasate automat in containere sau in alt tip de unitati, incarcare in camioane, trenuri, vapoare sau curse aeriene, cu securizarea marfurilor). „Deoarece vom expune un supply chain complet, vizitatorii vor fi capabili sa vada fiecare solutie in contextul potrivit, ceea ce le va oferi noi idei pentru proiectarea propriilor lanturi logistice“, a explicat Wolfgang Pech, Senior vicepresedinte Deutsche Messe, responsabil pentru CeMAT.
Acesta a punctat si faptul ca cele mai noi tehnologii de ambalare si de printare/finisare vor fi obiectivele principale al unui „show-in-show“ care va avea loc in contextul CeMAT, respectiv Empack and Label&Print. 25% dintre expozantii acestei sectiuni sunt companii internationale, care vin in completarea ofertelor furnizorilor nationali. Ei vor prezenta solutii moderne si materiale pentru ambalare, ca si cele mai noi masinarii necesare acestui proces. De asemenea, aici va exista si o platforma pentru produse si solutii pentru print, digital print si pentru intregul lant valoric din industria artei grafice.

Articole similare

Ad
Ad