Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Intre simplitate si automatizare

Piata arata un interes din ce in ce mai crescut pentru automatizarea proceselor logistice. Daca in trecut in special companiile mai mari din industria automotive erau interesate de automatizare, acum acest interes s-a extins si la cele mijlocii si mici. De aceea, producatorii importanti de stivuitoare au dezvoltat de cativa ani departamente de intralogistica, pentru a oferi clientilor solutii complexe, care cuprind atat echipamente, cat si softuri si accesorii pentru imbunatatirea activitatii de productie/depozitare. Tendinta a determinat juriul IFOY sa ia in considerare o categorie speciala de competitie – solutii intralogistice – Still si Jungheinrich disputandu-si trofeul celei de a doua editii a competitiei.
 

Proiectul mai sofisticat al Still, care include automatizarea procesului de aprovizionare cu materie prima a unei fabrici de microfibre sintetice, a suflat titlul solutiei simple propuse de Jungheinrich, de a inlocui stivuitoarele cu tractoare cu remorci acolo unde procesele nu sunt clar definite si e nevoie de multa flexibilitate.

Still deruleaza in fiecare an circa 10 proiecte de automatizare si se asteapta ca solicitarile sa creasca. Solutia propusa a fost dezvoltata in cadrul Kuraray Trosifol – producator japonez de microfibre sintetice folosite la productia geamurilor securizate ale masinilor, de instalatii solare si de panouri de sticla folosite, de exemplu, la constructia Parlamentului din Berlin.
Datorita extinderii capacitatii de productie, Kuraray a decis sa centralizeze depozitele externe (statiile de materii prime). Pentru aceasta a angajat un consultant extern in logistica si el a prezentat mai multe solutii de aprovizionare a liniei de productie: un conveior (care insa nu a fost considerat potrivit din cauza limitarii inaltimii sistemului la 7,50 m, ce facea sa se piarda spatiu pentru paleti in depozit), o macara automata de stivuire (care, de asemenea, nu s-a potrivit ca urmare a flexibilitatii reduse – Kuraray lucreaza 24/24 h si in cazul unei defectiuni a macaralei ar fi avut probleme de alimentare a liniei de productie) si un stivuitor actionat manual.
S-a optat pentru cea mai ieftina solutie, stivuitorul, consultantul extern contactand Still pentru a deveni contractor general al proiectului. Still a sugerat insa un depozit complet automatizat, pentru ca fabrica lucra foarte des in trei schimburi. Solutia a fost combinatia dintre un sistem de shuttle de paleti, un sistem semiautomatizat in mod normal, controlat cu telecomanda, si stivuitoare complet automatizate, dar care puteau fi folosite si manual in caz de nevoie.
Still a castigat licitatia, in competitie cu cativa furnizori de vehicule ghidate, in primul rand pentru ca a fost singurul capabil sa combine sistemul semiautomat de shuttle de paleti cu stivuitoarele si cu depozitul complet automatizate, dar si singurul care a garantat implementarea intregului sistem in doar noua saptamani – cat timp fabrica era in vacanta de vara.

Articole similare

Ad